Η χρήση εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: συγκριτική μελέτη σε σχολεία χριστιανικής και μουσουλμανικής κοινότητας της Ξάνθης

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





The use of digital educational games in primary education: comparative study of schools in the christian and muslim communities of Xanthi (EL)
Η χρήση εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: συγκριτική μελέτη σε σχολεία χριστιανικής και μουσουλμανικής κοινότητας της Ξάνθης (EL)

Σκουλαρίκη, Νίκη

aegean

Η παρούσα εργασία διερευνά τις αντιλήψεις, απόψεις και εμπειρίες των εκπαιδευτικών των χριστιανικών και μουσουλμανικών δημοτικών σχολείων των δύο κοινοτήτων που συνυπάρχουν αρμονικά στο βορειότερο τμήμα της Ηπειρωτικής Ελλάδας, στην Θράκη και συγκεκριμένα στο Νομό Ξάνθης. Στόχος της έρευνας αποτελεί η ανάδειξη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης σχετικά με τη χρήση των ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στη διδασκαλία των μαθημάτων και οι τυχόν προκλήσεις και εμπόδια που μπορεί να αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους αυτή. Η έρευνα διεξήχθη κατά το σχολικό έτος 2016-2017 και το δείγμα αποτελούσαν εκπαιδευτικοί που εργάζονται στο σύνολο των μουσουλμανικών και χριστιανικών δημοτικών σχολείων του Νομού Ξάνθης. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης των εργαστηρίων πληροφορικής σε πέντε μουσουλμανικά και πέντε χριστιανικά δημοτικά σχολεία. Έπειτα, ακολούθησε έρευνα μέσω ερωτηματολογίου σε σαράντα εννέα μουσουλμανικά και τριάντα τρία χριστιανικά δημοτικά σχολεία, προκειμένου να διαπιστωθεί: α) η εμπειρία των εκπαιδευτικών που είναι εν ενεργεία και εργάζονται στα παραπάνω σχολεία τόσο με τα ψηφιακά παιχνίδια όσο και με τα ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια, β) οι στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στη χρήση των ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών και γ) τα εμπόδια και οι δυσκολίες στην προσπάθεια ενσωμάτωσης των παιχνιδιών αυτών στην σχολική αίθουσα. Η συγκριτική μελέτη του δείγματος των δημοτικών σχολείων, χριστιανικών και μουσουλμανικών, οδήγησε σε συμπεράσματα που έδωσαν απαντήσεις σε υποθέσεις της έρευνας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί των χριστιανικών σχολείων είναι πιο θετικοί στη χρήση των ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στην τάξη δεδομένου ότι τα παιχνίδια αυτά φαίνεται ότι αρέσουν στους μαθητές, έλκουν το ενδιαφέρον τους, δημιουργούν ένα περιβάλλον το οποίο συμβαδίζει με τις συνήθειες των μαθητών και τέλος, έχουν θετικά αποτελέσματα για την απόκτηση δεξιοτήτων. Επιπρόσθετα επισημάνθηκε από όλους η ανάγκη για καλύτερο υλικοτεχνικό εξοπλισμό, αλλαγή του προγράμματος σπουδών και ένταξη των ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στο διδακτικό χρόνο.

masterThesis

Συγκριτική μελέτη σε σχολεία χριστιανικής και μουσουλμανικής κοινότητας (EN)
Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια (EN)
Comparative study of schools in the Christian and Muslim communities (EN)
Digital educational games (EN)
Οpinions and experiences of teachers towards the use of digital educational games (EN)
Στάσεις εκπαιδευτικών για ψηφιακά παιχνίδια (EN)


2017-06-02


2017-10-23T10:52:48Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.