Planing instructional material about cartography using Gps and evaluation of learning outcomes

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Σχεδίαση εκπαιδευτικού υλικού για θέματα χαρτογραφίας με χρήση συσκευών Gps και αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων (EL)
Planing instructional material about cartography using Gps and evaluation of learning outcomes (EL)

Αναγνωστόπουλος, Γεώργιος

aegean

Σκοπός της εργασίας είναι η σχεδίαση, παραγωγή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για θέματα χαρτογραφίας. Ειδικότερα η εργασία μελετά τη συμβολή μιας διδακτικής παρέμβασης στην εξέλιξη των αντιλήψεων των μαθητών σε θέματα χαρτογραφίας (γεωγραφικές συντεταγμένες, υψόμετρο, χάρτης, κλίμακα χάρτη, προσανατολισμός) και των δεξιοτήτων τους να χρησιμοποιούν εργαλεία σύγχρονης τεχνολογίας ώστε να σχεδιάζουν και να υλοποιούν πεζοπορικές διαδρομές να μελετούν το χώρο και να κατασκευάζουν δικούς τους χάρτες. Συγκροτήθηκε εκπαιδευτικό υλικό για θέματα χαρτογραφίας το οποίο εφαρμόστηκε σε μαθητές της Ε’ τάξης του 43ου ΔΣ Ηρακλείου. Το εκπαιδευτικό υλικό που εκπονήθηκε έλαβε υπ’ όψιν τις αντιλήψεις τους, όπως αυτές αναδύθηκαν μέσα από την συμπλήρωση των αρχικών ερωτηματολογίων που τους δόθηκαν. Η συγκρότηση του εκπαιδευτικού υλικού βασίστηκε σε εποικοδομητικές μαθητοκεντρικές διδακτικές προσεγγίσεις, με χρήση βιωματικών και ομαδοσυνεργατικών παιδαγωγικών διαδικασιών. Επιπλέον, επιδιώχθηκε η εφαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού και σε περιβάλλοντα εκτός σχολικής τάξης (πόλη, ύπαιθρος) συνδέοντας την σχολική μάθηση με την κοινωνία και τις πραγματικές ανάγκες της, οι οποίες καλύπτονται μέσα από αυτήν. Οι μαθητές έκαναν καταγραφές πεζοποριών με συσκευές GPS. Μέσα από αυτή την έρευνα φαίνεται ότι τα παιδιά αυτής της ηλικίας μπορούν να κατανοήσουν τις έννοιες του χώρου και των χαρτών και να προχωρήσουν στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση πεζοπορικών διαδρομών. Το εκπαιδευτικό υλικό που παράχθηκε μπορεί να αξιοποιηθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα για την εκπαίδευση των μαθητών αυτής της ηλικίας

masterThesis

Cartography (EL)
Enaluation of learning outcomes (EL)
Χαρτογραφία (EL)
GPS (EL)
Εκπαιδευτικό υλικό (EL)


2016-06-25


2017-10-25T11:56:10Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.