Οι αντιλήψεις των μαθητών δημοτικού σχολείου για την εμπλοκή των γονέων τους στο μάθημα των μαθηματικών

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)

Οι αντιλήψεις των μαθητών δημοτικού σχολείου για την εμπλοκή των γονέων τους στο μάθημα των μαθηματικών (EL)

Πρόιου, Πετρούλα

aegean

Η παρούσα εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει το θέμα της γονεϊκής εμπλοκής (parental involvement ή parental engagement στη διεθνή βιβλιογραφία) εστιάζοντας στη συσχέτισή της με το μάθημα των μαθηματικών, έτσι όπως βιώνεται και εκφράζεται από τη σκοπιά των μαθητών/τριών της Ε’ και της ΣΤ’ δημοτικού. Αρχικά παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε το ερευνητικό κομμάτι της εργασίας, όπου παρουσιάζεται ο ορισμός της γονεϊκής εμπλοκής σύμφωνα με τη διεθνή και την ελληνική βιβλιογραφία, καθώς και οι παράγοντες που δύνανται να την επηρεάσουν, σύμφωνα με τους ερευνητές. Από τους άξονες αυτούς επιλέχθηκαν τρεις στους οποίους κινήθηκε η έρευνα της παρούσας εργασίας. Συγκεκριμένα, το φύλο του γονέα, το φύλο του παιδιού και η πολιτισμική προέλευση της οικογένειας του παιδιού. Διεξήχθη έρευνα κατά την οποία δόθηκαν ερωτηματολόγια σε δείγμα 100 παιδιών (51 αγόρια και 49 κορίτσια) που φοιτούσαν στις Ε’ και ΣΤ΄ τάξεις κατά το έτος 2015-2016. Το δείγμα προερχόταν από δύο σχολεία της επαρχίας του νησιού της Ρόδου. Τα ερωτηματολόγια μέσω ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής και κλίμακας Likert εξέταζαν τα δημογραφικά στοιχεία των παιδιών (φύλο, τάξη, χώρα καταγωγής) και τις απόψεις τους σχετικά με την εμπλοκή καθενός από τους δύο γονείς τους στο μάθημα των μαθηματικών. Στη συνέχεια έγινε ανάλυση των δεδομένων με το πρόγραμμα στατιστικής ανάλυσης SPSS της IBM. Στο τελευταίο μέρος της εργασίας γίνεται παρουσίαση και ανάλυση των δεδομένων, από την οποία προκύπτουν τα συμπεράσματα. Όπως προέκυψε από τα δεδομένα και την ανάλυσή τους, δεν ήταν δυνατό να συσχετιστεί η γονεϊκή εμπλοκή στο μάθημα των μαθηματικών με κάποιον από τους παράγοντες που εξετάστηκαν και αναφέρονται παραπάνω, σύμφωνα πάντα με τον τρόπο που τα παιδιά την αντιλαμβάνονται και την εκφράζουν δια μέσου ενός ερωτηματολογίου. Τέλος, διατυπώνονται οι περιορισμοί της έρευνας και γίνονται προτάσεις για περαιτέρω διερεύνηση του θέματος από αντίστοιχες μελλοντικές μελέτες.

masterThesis

Γονεϊκή εμπλοκή (EL)
Επίδραση οικογενειακού περιβάλλοντος (EL)
Parental involvement (EL)
Πολιτισμικές καταβολές (EL)
Μαθηματικά (EL)
Mathematics (EL)
Cultural background (EL)
Parental engagement (EL)
Influence of family surroundings (EL)


2016


2017-10-30T12:13:14Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.