Practices of primary school students in mathematics at school and at home

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Οι πρακτικές των μαθητών του δημοτικού σχολείου στα μαθηματικά στο σχολείο και το σπίτι (EL)
Practices of primary school students in mathematics at school and at home (EL)

Παύλου, Νικόλαος

aegean

Η παρούσα εργασία αποτελεί μια ερευνητική προσπάθεια διερεύνησης ενός θεμελιώδους ζητήματος για την εξέλιξη της μαθηματικής εκπαίδευσης που απασχολεί αρκετούς ερευνητές τελευταία. Πρόκειται για τις πρακτικές που σχετίζονται με το μάθημα των Μαθηματικών ανάλογα με το πλαίσιο στο οποίο εκδηλώνονται. Συγκεκριμένα, ο πρώτος άξονας της έρευνας συνδέεται με το πεδίο των διδακτικών πρακτικών που υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί στα πλαίσια της σχολικής αίθουσας στο μάθημα των Μαθηματικών και στις οποίες άμεσα εμπλεκόμενοι είναι οι ίδιοι αλλά και οι μαθητές τους. Ο δεύτερος άξονας αφορά στις οικογενειακές πρακτικές, που όπως υποδηλώνει και ο χαρακτηρισμός τους, αναπτύσσονται από τους γονείς στο σπίτι κατά τη διάρκεια της εμπλοκής τους στη μελέτη και προετοιμασία των κατ΄ οίκον μαθηματικών εργασιών των παιδιών τους και άμεσα εμπλεκόμενοι σε αυτή την περίπτωση είναι οι ίδιοι αλλά και τα παιδιά τους. Τέλος, ο τρίτος άξονας επικεντρώνεται στον εντοπισμό πιθανών σχέσεων μεταξύ των πρακτικών των εκπαιδευτικών στην τάξη και των αντίστοιχων πρακτικών των γονέων στο σπίτι. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε τρία δημοτικά σχολεία του νομού Καστοριάς κατά τη σχολική περίοδο 2016-2017 και απευθυνόταν αποκλειστικά σε εκπαιδευτικούς και γονείς. Ως ερευνητικό εργαλείο για τη συλλογή των δεδομένων ορίστηκε το ερωτηματολόγιο ανοιχτών ερωτήσεων, το οποίο διαμορφώθηκε με ορισμένες διαφοροποιήσεις για την κάθε ομάδα ερευνητικών υποκειμένων. Η επιλογή των ανοιχτών ερωτήσεων έγινε σκόπιμα καθώς συνάδει με την ποιοτική προσέγγιση της εν λόγω έρευνας. Εν συνεχεία, καταλληλότερη μέθοδος ανάλυσης των ποιοτικών δεδομένων κρίθηκε η τεχνική ανάλυσης περιεχομένου. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν μια σειρά από πρακτικές, όπως αναπτύσσονται στο σχολείο π.χ. έλεγχος της προηγούμενης ενότητας, και στο σπίτι π.χ. επίλυση μαθηματικών ασκήσεων για εξάσκηση και τέλος τα κοινά σημεία που εντοπίστηκαν μεταξύ αυτών.

masterThesis

Practices (EL)
Μαθηματικά (EL)
Family (EL)
Mathematics (EL)
Πρακτικές (EL)
Οικογένεια (EL)


2017-01-20


2017-12-01T13:05:46Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.