Effects of inquiry-based instruction on the learning outcomes of primary school students concerning the concepts of mass, volume and density

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Οι επιπτώσεις μιας διδασκαλίας βασισμένης στην έρευνα, στα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών του δημοτικού σχολείου, για τις έννοιες της μάζας, του όγκου και της πυκνότητας (EL)
Effects of inquiry-based instruction on the learning outcomes of primary school students concerning the concepts of mass, volume and density (EL)

Ζορμπαλά, Βασιλική

aegean

Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι η μελέτη της συμβολής μιας διδακτικής παρέμβασης βασισμένης στη μάθηση μέσω έρευνας, στα μαθησιακά αποτελέσματα (αντιλήψεις και δεξιότητες επιστημονικών διαδικασιών) των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου, για τις έννοιες της μάζας, του όγκου και της πυκνότητας. Επίσης, επιδιώκεται η σύγκριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων αυτής της παρέμβασης, με τα αντίστοιχα μαθησιακά αποτελέσματα της διδακτικής παρέμβασης που βασίζεται στο σχολικό εγχειρίδιο. Συγκροτήθηκε εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο αναπτύχθηκε με βάση το διδακτικό μοντέλο 5Ε (Bybee, 2006). Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγιο, το οποίο δόθηκε σε 21 μαθητές της Ε’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, οι οποίοι διδάχθηκαν τις παραπάνω έννοιες, με βάση την παρέμβαση που βασίστηκε στο εκπαιδευτικό υλικό που συγκροτήθηκε. Επιπροσθέτως, το ίδιο ερωτηματολόγιο, δόθηκε και σε 20 μαθητές της Ε’ τάξης του ίδιου Δημοτικού Σχολείου, οι οποίοι διδάχθηκαν τις εν λόγω έννοιες με βάση το σχολικό εγχειρίδιο της Ε’ Δημοτικού. Το ερωτηματολόγιο χορηγήθηκε στους μαθητές πριν, μετά καθώς και ένα μήνα μετά την εφαρμογή της κάθε παρέμβασης. Από την ανάλυση των δεδομένων διαπιστώθηκε ότι η διδακτική παρέμβαση που βασίστηκε στο εκπαιδευτικό υλικό που συγκροτήθηκε, επέφερε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα συγκριτικά με τη διδακτική παρέμβαση που βασίστηκε στο σχολικό εγχειρίδιο. The present research aims to study the impact of an inquiry based instruction about the concepts of mass, volume and density on the learning outcomes (conceptions and science processes skills) of primary school students. Furthermore, a comparison between the learning outcomes of the present instruction and those of school textbook is attempted. Based upon the 5E instructional model (Bybee, 2006), instructional materials were developed. The data collection was accomplished using a questionnaire, which was delivered to 21 5th grade students of primary school. Students were taught the aforementioned concepts, according to a teaching intervention, based on the created educational instructional materials. Moreover, the same questionnaire, was given to 20 5th grade students of the same primary school, who were taught these concepts, following the formal 5th grade school textbook. The questionnaire was delivered to the students, before, directly after and one month after the application of the aforementioned instructions. Taking into account the data analyses, we conclude that the teaching intervention, which based on the created instructional materials, exhibits better learning outcomes, compared to those of the textbook-based instruction.

masterThesis

Students’ conceptions (EL)
Science research skills (EL)
Διδακτικό μοντέλο 5Ε (EL)
5E instructional model (EL)
Μάζα-όγκος-πυκνότητα υλικών σωμάτων (EL)
Μάθηση φυσικών επιστημών μέσω έρευνας (EL)


2017-02-10


2017-12-01T13:07:38Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.