ICT enhanced conceptual understanding of the mean value

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Εννοιολογική κατανόηση της μέσης τιμής με την αξιοποίηση ΤΠΕ (EL)
ICT enhanced conceptual understanding of the mean value (EL)

Βασίλα, Φωτεινή

aegean

Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει τη δυνατότητα ενίσχυσης της εννοιολογικής κατανόησης της μέσης τιμής σε μαθητές ή μαθήτριες Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης ( Γ΄ Λυκείου) με την υποστήριξη μικρόκοσμων ειδικά κατασκευασμένων για αυτό το σκοπό. Συγκεκριμένα η έννοια προσεγγίζεται με τη βοήθεια δύο εννοιολογήσεων της, ως σοσιαλιστικού μέτρου και ως υπομοχλίου ενός αναλόγου μηχανικής όπως έχουν παρουσιαστεί από τους Watier, Lamontagne και Chartier (2011) με ιεραρχική σειρά μαθηματικής εμβρίθειας. Για τη διερεύνηση αυτού του σκοπού διεξήχθη πείραμα μεμονωμένης περίπτωσης με δύο μαθητές/τριες της Γ΄ Λυκείου και ακολουθήθηκε το σχέδιο των τριών φάσεων. Στη πρώτη φάση δόθηκε το διαγνωστικό τεστ για να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των μαθητών/τριων για την έννοια, στη δεύτερη πραγματοποιήθηκε η παρέμβαση και στην τελευταία φάση δόθηκε εκ νέου το διαγνωστικό τεστ για αναστοχασμό. Οι μαθητές/τριες μέσα από τις δραστηριότητες που αξιοποιούν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι μικρόκοσμοι στην μαθησιακή διαδικασία, φαίνεται να απέκτησαν βαθύτερη κατανόηση της έννοιας την οποία εφαρμόζουν και στην επίλυση σύνθετων προβλημάτων.
The present study aims to investigate the possibility of strengthening the conceptual understanding of the mean in Secondary Education students (third class) supported by microcosms specially designed for this purpose. In particular, the concept is approached under two of conceptualizations, as socialist measure as a fulcrum of a mechanical analog as has been presented by Watier, Lamontagne & Chartier (2011) by hierarchical order mathematical profundity. To investigate this purpose there was an experiment of individual case with two students of the third class of lyceum and the plan of the three phases was being followed. In the first phase the diagnostic test was given in order to investigate students' perceptions about concept, in the second phase we had the intervention and in the last phase the diagnostic test was given again for self reflection. The students through activities that exploit the possibilities offered by the microcosms in the cognitive procedure, seemed to have obtained a deeper understanding of the concept. which they applied in solving complex problems.

masterThesis

Μικρόκοσμοι (EL)
Mean (EL)
Εννοιολογική κατανόηση (EL)
Conceptual understanding (EL)
Μέση τιμή (EL)
Microcosms (EL)


2017


2017-12-12T07:40:19Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.