Η εικόνα του δράκοντα από τις παραδοσιακές αφηγήσεις έως τις αναπαραστάσεις στα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας: αντιλήψεις μαθητών Β΄θμιας εκπαίδευσης

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Η εικόνα του δράκοντα από τις παραδοσιακές αφηγήσεις έως τις αναπαραστάσεις στα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας: αντιλήψεις μαθητών Β΄θμιας εκπαίδευσης (EL)

Τζώρτζης, Νικόλαος

aegean

Η παρούσα εργασία επιχειρεί να αποτυπώσει τις αντιλήψεις που έχουν οι άνθρωποι διαχρονικά για την εικόνα του δράκοντα αλλά και τον συμβολισμό που αυτή έφερε, ανά τους αιώνες. Αρχικά μέσω μιας εκτενούς βιβλιογραφικής και διαδικτυακής έρευνας, επισημαίνεται η εικόνα του δράκοντα και οι αλλαγές που επήλθαν σε αυτή, όπως παρουσιάστηκε στους αρχαϊκούς μύθους και τις κοσμογονίες των λαών, στην θρησκεία, στα συγγράμματα φυσικής ιστορίας, στις μεσαιωνικές αφηγήσεις και καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις, στην παραμυθολογία και τις παραδοσιακές λαϊκές αφηγήσεις, αλλά και στα σύγχρονα μέσα αφηγήσεων έως και τα νέα μέσα επικοινωνίας, από την σύγχρονη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση έως το διαδίκτυο, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Το δεύτερο μέρος της εργασίας αποτελείται από μια ποσοτική, δειγματοληπτική έρευνα με μέσο συλλογής δεδομένων το διαδικτυακό ερωτηματολόγιο, με σκοπό την διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ρόδου αναφορικά με την εικόνα και τον συμβολισμό του δράκοντα. Διερευνάται ακόμη η πηγή των γνώσεων των μαθητών σχετικά με τον δράκοντα, οι πνευματικές του ικανότητες, η θέση που καταλαμβάνει στην σύγχρονη κοινωνία, η στάση των μαθητών απέναντί του και η επαφή τους με τον λαϊκό πολιτισμό. Στόχος της εργασίας είναι να αναδείξει τις αλλαγές στην εικόνα του δράκοντα αλλά και στις ερμηνείες που αποδόθηκαν στον συμβολισμό του παράλληλα με τις αλλαγές στην ανθρώπινη κοινωνία αλλά και στους τρόπους αφηγήσεως, καταλήγοντας στην αποτύπωση της εικόνας που έχει σήμερα ο δράκοντας για τους μαθητές της Ρόδου.
This paper attempts to reflect the perceptions that people have over time for the image of the dragon and the symbolism is brought, over the centuries. Initially through an extensive literature and Internet survey, highlights the image of the dragon and the changes arose therein, as presented in archaic myths and cosmogonies peoples, in religion, in natural history writings in medieval narratives and artistic representations, in fairy tales and traditional folk tales, but also in modern media narratives through new media, from contemporary literature, film and television to the Internet, computer games and social networking sites. The second part consists of a quantitative survey with data collection means the online questionnaire to investigate perceptions of secondary school students of Rhodes regarding the image and symbolism of the dragon. Further investigating the source of students' knowledge of the dragon, his intellectual abilities, the position it occupies in contemporary society, the attitude of students towards him and their contact with the local culture. The aim of this paper is to highlight the changes in the image of the dragon and the meanings attributed to symbolism, alongside changes in human society and in ways of narration, resulting in the capture of the image that is now the dragon for students of Rhodes.

masterThesis

Symbolism (EL)
Εικόνα (EL)
Image (EL)
Συμβολισμός (EL)
Dragon (EL)
Δράκοντας (EL)


2017-06-29


2018-01-10T11:07:42Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.