Η μειονοτική εκπαίδευση στην Ελλάδα υπό το φως του ευρωπαϊκού θεσμικού πλαισίου για την προσασία των πολιτισμικών δικαιωμάτων των μειονοτήτων: εκπαιδευτική πραγματικότητα και εκτιμήσεις για την ελληνική περίπτωση

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η μειονοτική εκπαίδευση στην Ελλάδα υπό το φως του ευρωπαϊκού θεσμικού πλαισίου για την προσασία των πολιτισμικών δικαιωμάτων των μειονοτήτων: εκπαιδευτική πραγματικότητα και εκτιμήσεις για την ελληνική περίπτωση

Καλαμιδιώτου, Βασιλεία

Γρηγορίου, Παναγιώτης
Ζώρας, Κώστας
Γιαβρίμης, Παναγιώτης

masterThesis

2016-04
2018-02-16T13:18:32Z

Η κατοχύρωση και η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αποτελεί θεμελιακή αρχή για την προάσπιση του δικαιώματος στην εκπαίδευση. Η πλήρης ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας, της αξιοπρέπειας και του σεβασμού στον άνθρωπο και τα δικαιώματά του είναι ζήτημα ανθρωπιστικής και όχι τεχνοκρατικής προσέγγισης της ζωής. Την προστασία των πολιτισμικών δικαιωμάτων καλείται να διαχειριστεί η διεθνής κοινότητα στον τομέα της μειονοτικής εκπαίδευσης. Η μειονοτική εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι άρρηκτα συνυφασμένη με τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης. Η κατοχύρωση της προστασίας του μειονοτικού πληθυσμού απορρέει από τη Συνθήκη της Λωζάννης. Στη βάση αυτής της σκέψης και απαλλαγμένοι από τις πολιτικές προεκτάσεις του μειονοτικού ζητήματος επιχειρείται η ανάδειξη της θετικής προστασίας που απολαμβάνει η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, ενώ παράλληλα επιδιώκεται ο εντοπισμός των σημείων που αποδυναμώνουν την εφαρμογή των εκπαιδευτικών δράσεων. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εκτίμηση των εξελίξεων που θα μπορούσαν να σημειωθούν στην περίπτωση που η Ελλάδα είχε επικυρώσει τη Σύμβαση – Πλαίσιο για την Προστασία των Εθνικών μειονοτήτων, μέσω της διαλεκτικής σχέσης του ευρωπαϊκού θεσμικού πλαισίου για την προστασία των δικαιωμάτων των μειονοτήτων με το αντίστοιχο πλαίσιο που ισχύει στην ελληνική πραγματικότητα.
The affirmation and protection of human rights is a fundamental principle for the protection of the right to education. The full development of human personality, dignity and respect for human rights needs more a humanitarian approach rather than a technocratic approach of life. The protection of cultural rights is asked to be handled by the international community in the field of minority education. The minority education in Greece is inextricably intertwined with the Muslim minority in Thrace. The safeguarding of the minority population derives from the Treaty of Lausanne. Based on this thinking and free from political implications of the minority issue, the positive protection enjoyed by the Muslim minority in Thrace is attempted to be highly promoted, while seeking to identify points that weaken the implementation of educational activities. The purpose of this study is to assess the developments that could be occurred in the event that Greece had ratified the Framework Convention for the Protection of National Minorities, through the dialectical relationship of the European institutional framework for the protection of minority rights with the corresponding framework applicable to Greek reality.

Treaties--European Union countries
Minorities (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00006787)
Thrace, Western (Greece) (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh95001515)
Education (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh99005758)

Η Σύμβαση - Πλαίσιο για την Προστασία των Εθνικών Μειονοτήτων
Μειονοτική Εκπαίδευση
Μουσουλμανική Μειονότητα Θράκης
Framework Convention for the Protection of National Minorities
Muslim minority in Thrace
Minority education

Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Κοινωνιολογίας
Ευρωπαϊκές Κοινωνίες και Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση
aegean

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.