Μοντέρνα γλυπτική των Larionov, Tatlin, Pevsner, Gabo: παιδαγωγική εφαρμογή εικονικού μουσείου σε παιδιά δημοτικού με τη χρήση νέων τεχνολογιών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μοντέρνα γλυπτική των Larionov, Tatlin, Pevsner, Gabo: παιδαγωγική εφαρμογή εικονικού μουσείου σε παιδιά δημοτικού με τη χρήση νέων τεχνολογιών
Modern sculpture of Larinof, Tatlin, Pevsner, Gabo: pedagogical application of virtual museum for primary school children via the use of new technologies

Δαλάρη, Αιμιλία

Σοφός, Αλιβίζος
Φωκίδης, Εμμανουήλ
Ζιώγας, Γιάννης

masterThesis

2017-09-19
2018-02-22T13:06:03Z

Η εργασία εξετάζει τα αποτελέσματα από τη χρήση μίας εφαρμογής Εικονικής Πραγματικότητας για τη διδασκαλία του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής σε μαθητές Ε’ τάξης δημοτικού σχολείου. Το ερώτημα το οποίο γεννιέται είναι αν οι μαθητές είναι σε θέση να χειρίζονται τον Η/Υ, τόσο στη καθημερινότητά τους όσο και στα πλαίσια του σχολείου. Συνέχεια του ερωτήματος αυτού, αποτελεί το αν είναι δυνατόν να συνδυαστεί η Εικονική Πραγματικότητα από τη μία πλευρά, με την Αισθητική Αγωγή από την άλλη και έτσι, διατυπώνεται η ερευνητική υπόθεση ότι η χρήση της εφαρμογής Εικονικής Πραγματικότητας για τη διδασκαλία της Αισθητικής Αγωγής είναι πιο ενδιαφέρουσα και πιο ελκυστική στους μαθητές. Λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς του χρόνου, θεωρήθηκε ότι μια καλή διάρκεια της ερευνητικής εφαρμογής θα ήταν αυτή του ένα μήνα περίπου, με συχνότητα μία φορά τη κάθε βδομάδα. Πληθυσμός αναφοράς ορίστηκαν οι μαθητές της Ε’ τάξης δημοτικού σχολείου της πόλης του Μεσολογγίου. Το δείγμα ήταν στο σύνολο 26 μαθητές. Από αυτούς, συμμετείχαν στο πείραμα της εικονικής περιήγησης 12 μαθητές, 6 αγόρια και 6 κορίτσια. Η εργασία κλείνει με τη διαπίστωση, ότι η διδασκαλία της Αισθητικής Αγωγής και συγκεκριμένα της γλυπτικής μέσω της χρήσης τρισδιάστατων εικονικών μουσείων, ενισχύει τη δημιουργικότητα των μαθητών καθώς η διδακτική ενότητα παρουσιάζεται με τη μορφή ενός ελκυστικού περιβάλλοντος μάθησης. Τα θετικά αποτελέσματα και τα πλεονεκτήματα από τη χρήση Η/Υ, συγκλίνουν στην απόφαση ότι η ερευνητική εφαρμογή θα πρέπει να στηριχθεί στη χρήση τους και όχι σε άλλη μορφή συμβατικής διδασκαλίας, αξιοποιώντας μάλιστα τα εργαστήρια της Πληροφορικής.

Virtual museums (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2005000619)
Sculpture, Modern--20th century--History (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85119136)
Virtual reality (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh92000880)

Εικονική πραγματικότητα
Εικονικό μουσείο
Γλυπτική
Virtual museum
Sculpture
Virtual reality

Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
aegean

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.