Εταιρική κοινωνική ευθύνη στις τουριστικές επιχειρήσεις

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εταιρική κοινωνική ευθύνη στις τουριστικές επιχειρήσεις

Μονίαρος, Ισίδωρος

Λαγός, Δημήτριος

bachelorThesis

2017
2018-02-26T13:33:45Z


Τα τελευταία χρόνια η έννοια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης διαδραματίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στη λειτουργία των επιχειρήσεων ανά τον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα. Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) πλέον αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των επιχειρήσεων και η προσπάθεια για ενημέρωση των καταναλωτών για πρακτικές ΕΚΕ είναι συνεχείς ούτως ώστε η επιχείρηση να αποκτήσει πλεονεκτήματα έναντι των υπολοίπων που δεν επιθυμούν να υιοθετήσουν τέτοιες πρακτικές. Στην Ελλάδα, όμως, ο βαθμός ενημέρωσης σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης είναι αισθητά μικρότερος και η καταναλωτική συνείδηση απέναντι σε επιχειρήσεις που ασκούν πρακτικές ΕΚΕ δεν είναι τόσο αναπτυγμένη. Το ίδιο συμβαίνει και στο νησί της Χίου, το οποίο δεν αποτελεί εξαίρεση στον γενικότερο κανόνα της χώρας μας. Η παρούσα μελέτη επιδιώκει να διαπιστώσει το βαθμό κατά τον όποιο οι κάτοικοι της Χίου θεωρούν τον εαυτό τους ενήμερο σε θέματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης καθώς και τη στάση τους απέναντι στις επιχειρήσεις ανάλογα με το βαθμό που χρησιμοποιούν πρακτικές ΕΚΕ. Βασικός στόχος, κατ’ επέκταση, της παρούσας μελέτης είναι να διαπιστώσουμε κατά πόσο οι πολίτες της Χίου διαφοροποιούν τις καταναλωτικές τους τάσεις και τις συνήθειες τους από τις πρακτικές ΕΚΕ των επιχειρήσεων και σε ποιο βαθμό, ούτως ώστε να κατανοήσουμε τη σημασία της ΕΚΕ για τις επιχειρήσεις, τους πολίτες και το περιβάλλον στα πλαίσια εντός του οποίου λειτουργούν. Επιπλέον μέσα από την έρευνα επιθυμούμε να διαπιστώσουμε ποιο είναι το ποσοστό των καταναλωτών που ενδιαφέρονται για θέματα σχετικά με την εταιρική κοινωνική υπευθυνότητα καθώς και το κατά πόσο αυτοί είναι ευαισθητοποιημένοι σε θέματα κοινωνικής ευθύνης και εάν επηρεάζονται σε τόσο σημαντικό βαθμό που προτίθενται να αλλάξουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες με βάση την εταιρική κοινωνική υπευθυνότητα. Οι επιχειρήσεις είναι ένας ζωντανός οργανισμός, ο οποίος αποτελείται από τα μέλη της κοινωνίας εντός της οποίας δρα και εξελίσσεται. Επομένως, θεωρούμε ότι καταγράφοντας τη στάση των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις, θα διαπιστώσουμε το βαθμό στον οποίο οι καταναλωτές δύνανται να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων σε αυτόν τον τομέα. Μεθοδολογικά η παρούσα μελέτη στηρίχθηκε σε ποσοτική έρευνα, η οποία συντελέστηκε με χρήση ερωτηματολογίου, το οποίο και διανεμήθηκε σε εκατό άτομα προκειμένου να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα στατιστικά στοιχεία για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων. Συγκεκριμένα, αρχικώς σχεδιάστηκε το ερωτηματολόγιο, το οποίο περιλαμβάνει ερωτήσεις κλειστού τύπου ώστε να καθίσταται ευκολότερη η ανάλυση καθώς και η σύγκριση των απαντήσεων στα ερωτήματα, τα οποία ετέθησαν. Οι απαντήσεις που δύνανται να δωθούν ήταν κλειστού τύπου, πολλαπλής επιλογής και κλίμακας ranking όπου ο ερωτώμενος είχε τη δυνατότητα να απαντήσει στο βαθμό κατά τον οποίο είτε συμφωνεί είτε διαφωνεί με την εκάστοτε πρόταση που του υποβάλλεται. Εν συνεχεία διανεμήθηκαν τα ερωτηματολόγια προς συμπλήρωση στους κατοίκους του νησιού. Στο ερωτηματολόγιο περιλαμβάνεται ο τίτλος της έρευνας, ένα εισαγωγικό σημείωμα που επεξηγεί το σκοπό της, ο ορισμός της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης προκειμένου να μην υπάρξουν παρανοήσεις επ’ αυτού, ορισμένα δημογραφικά στοιχεία του ερωτώμενου καθώς και μια σειρά απο ερωτήσεις σχετικές με τη γνώση του όσον αφορά την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, τη στάση του απέναντι σε επιχειρήσεις που εφαρμόζουν ή όχι πρακτικές ΕΚΕ και τέλος ερωτήσεις που δείχνουν τη σημασία της ΕΚΕ για τους καταναλωτές.

Business enterprises (URL: http://lod.nal.usda.gov/5266)
Tourism (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85136255)
Corporate social responsibility (URL: http://lod.nal.usda.gov/130715)

Τουρισμός
Επιχειρήσεις
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
Tourism
Corporate Social Responsibility
Businesses

Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Επιστημών της Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
aegean

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)