Διερεύνηση των αντιλήψεων φοιτητών/τριων του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου για το ρόλο του εκπαιδευτικού: ανάλυση ηλεκτρονικών μηνυμάτων διαδικτυακής κοινότητας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of the Aegena   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Hellanicus   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διερεύνηση των αντιλήψεων φοιτητών/τριων του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου για το ρόλο του εκπαιδευτικού: ανάλυση ηλεκτρονικών μηνυμάτων διαδικτυακής κοινότητας
Students’ perceptions about the dimension of teacher’s role: content analysis of discussion forums within a virtual community

Σαρρή, Ασημίνα

Σοφός, Αλιβίζος
Δάρρα, Μαρία
Κλαδάκη, Μαρία

masterThesis

2017-06-27
2018-02-27T13:19:23Z

Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την άποψη και αντίληψη που είχαν διαμορφώσει οι φοιτητές/τριες του ΠΤΔΕ αναφορικά με τις διαστάσεις του ρόλου του εκπαιδευτικού, κατά την διάρκεια της πρακτικής άσκησης σε σχολεία, και σχετίζεται με την έννοια της «αναδυόμενης» επαγγελματικής ταυτότητας και τις βιωμένες προσωπικές εμπειρίες όπως αποτυπώθηκαν μέσα από το δημόσιο διάλογο της e-Κοινότητας Πρακτικής Άσκησης,(e-ΚΠΑ) το εαρινό εξάμηνο του 2012. Η e-ΚΠΑ αποτελούσε μια διαδικτυακή πλατφόρμα με χαρακτηριστικά κοινωνικού δικτύου, η οποία διευκόλυνε την συνεργασία των φοιτητών/τριων κατά την περίοδο της πρακτικής άσκησης τους στα σχολεία. Συγκεκριμένα η παρούσα εργασία εξετάζει τα εξής ερευνητικά ερωτήματα: α) Ποιες από τις διαστάσεις του ρόλου του εκπαιδευτικού σύμφωνα με το μοντέλο του Graham & Phelps (2003), θεωρούν οι εκπαιδευόμενοι εκπαιδευτικοί, ως σημαντικότερες; β) Ανατρέχοντας στα σχολικά τους χρόνια ποιους παράγοντες ή ενέργειες του εκπαιδευτικού θεωρούν οι εκπαιδευόμενοι εκπαιδευτικοί πως επέδρασαν θετικά στη μάθησή τους; Στόχος είναι να αναδειχθούν οι βασικές θεματικές κατηγορίες που αφορούν την έννοια του ρόλου του εκπαιδευτικού και να δοθεί μια πρώτη διερμηνεία αυτών των αντιλήψεων. My bachelor’s thesis discusses the point of view and perception that had been formed by the university students of the ΠΤΔΕ, in regard to the role played by the educator during their practical experience (student teaching internship) in schools. This is related to the concept of the emerging professional identity and the deeply personal experiences, as recorded through the public dialogue within the perimeters of the e-Community Practical Exercise (e-ΚΠΑ), which took place during the spring semester of 2012. The e-ΚΠΑ was an on-line platform with social network features, which made the cooperation of the university students much easier during the period of their student teaching experience at their respective schools. Specifically, this body of work examines the following research questions: a) which of the dimensions of the teacher’s role, in accordance with Graham and Phelps’ model (2003), are considered by the teachers in training to be the most important?, b) recalling their school years, which factors or actions of their teachers did they consider to play a positive role in their learning. The aim is to highlight the main thematic categories and to give a primary interpretation of these perceptions.

Educators (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85041161)
Internet (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh92002816)
Multimedia systems (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh92002381)

Επαγγελματική ταυτότητα ανερχόμενου εκπαιδευτικού
Πρακτική άσκηση
Ρόλος εκπαιδευτικού
Professional identity of a rising teacher
The role of an educator
Practical experience

Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
aegean

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.