Το ζήτημα της περιβαλλοντικής μετανάστευσης μέσα από ψηφιακές αφηγήσεις μαθητών: μελέτη της συνεργατικής δημιουργικότητας των μαθητών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Το ζήτημα της περιβαλλοντικής μετανάστευσης μέσα από ψηφιακές αφηγήσεις μαθητών: μελέτη της συνεργατικής δημιουργικότητας των μαθητών
The issue of environmental migration through students digital narratives: Study of collaborative creativity of students

Καλτσή, Ειρήνη

Λιαράκου, Γεωργία
Σκουμιός, Μιχαήλ
Σοφός, Αλιβίζος

masterThesis

2018-02-27T13:20:26Z
2017-06-26

Η παρούσα εργασία υλοποιήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Πανεπιστημίου Αιγαίου του Παιδαγωγικού Τμήματος, Επιστήμες της Αγωγής- Εκπαίδευση με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών. Παρουσιάζεται το ζήτημα της περιβαλλοντικής μετανάστευσης, μέσα από τις ψηφιακές αφηγήσεις των μαθητών έκτης τάξης του Δημοτικού σχολείου. Αναλύεται η συνεργασία και η αλληλεπίδραση των μαθητών μέσα από μια προσαρμοσμένη ρουμπρίκα αξιολόγησης της συνεργασίας, βασιζόμενη σε δείκτες και κριτήρια συνεργασίας προηγούμενων δοκιμασμένων ερευνών, με τη χρήση βαθμολογικής κλίμακας. Υλοποιείται ανάλυση του περιεχομένου των διαλόγων των μαθητών, στην προσπάθειά τους να υλοποιήσουν τις ψηφιακές αφηγήσεις, όπως επίσης αναλύονται και οι ίδιες οι ψηφιακές αφηγήσεις των μαθητών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι μαθητές συνεργαζόμενοι σε ομάδες κατάφεραν να δημιουργήσουν ψηφιακές αφηγήσεις, οι οποίες αναδεικνύουν το ζήτημα της περιβαλλοντικής μετανάστευσης, παρέχοντας τις πιθανές αιτίες που προκαλούν το φαινόμενο, το συνέδεσαν με την κλιματική αλλαγή και πρότειναν λύσεις, τις οποίες μπορούμε να εφαρμόζουμε στην καθημερινότητά μας ή τι πρέπει να αποφεύγουμε. Ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη, ήρθαν στη θέση των ανθρώπων που μετακινούνται εκφράζοντας τα συναισθήματά τους και διαμορφώθηκαν αξίες αλληλοβοήθειας και αλληλεγγύης για αυτούς τους ανθρώπους. Το ζήτημα της περιβαλλοντικής μετανάστευσης είναι ένα πολυδιάστατο φαινόμενο, στο οποίο εμπεριέχεται το τρίπτυχο της αειφορίας και μπορεί να αξιοποιήσει κάποιος στην εκπαίδευση από πολλές οπτικές, όπως παρουσιάζεται και στην παρούσα εργασία. Σκοπός στη δική μας προσέγγιση, ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν το ζήτημα και να αντιληφθούν πώς οι καθημερινές μας συνήθειες, συμβάλουν στην κλιματική αλλαγή, αναγκάζοντας κάποιους ανθρώπους να μετακινηθούν από τις περιοχές μόνιμης κατοικίας τους και να προτείνουν λύσεις. Για το σκοπό αυτό, οι μαθητές συνεργατικά και σε μικρές ομάδες, υλοποίησαν ψηφιακές αφηγήσεις, οι οποίες αναλύθηκαν, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω.

Group work in education (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85057503)
Students--Attitudes (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85129298)
Climatic changes--Social aspects (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2009118395)

Αειφορία
Δείκτες συνεργασίας
Μετανάστες
Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη
Πρόσφυγες
Ψηφιακή αφήγηση
Κλιματική αλλαγή
Μετανάστευση
Περιβαλλοντική/κλιματική μετανάστευση
Συνεργατική μάθηση
Climate change
Education for Sustainable Development
Sustainability
Immigration
Cooperative learning
Environmental / Climate Migration
Digital narrative
Refugees
Immigrants
Co-operation indicators

Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
aegean

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.