Comparative study of instructional design models for e-Learning:advantages, disadvantages, applications and theoretical background

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Συγκριτική μελέτη των μοντέλων εκπαιδευτικού σχεδιασμού για το e-Learning: πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα, εφαρμογές και θεωρητικό υπόβαθρο (EL)
Comparative study of instructional design models for e-Learning:advantages, disadvantages, applications and theoretical background (EL)

Διαμαντοπούλου, Κυριακή

aegean

The rapid development of e-learning in recent years has highlighted the need for instructional design within new educational environments, but "it is not e-learning itself, but good design that makes a difference" (Horton, 2006). Instructional design models are usually visual representations, as well as flow charts, describing the steps to be followed in a design project and often presenting an idealized view of the subject (Richey, 2013: p. 158). Their aim is to describe, guide, predict or interpret elements of the planning process (D. H. Andrews & Goodson, 1980). Due to the different approaches and varied needs, many instructional design models have emerged and been applied in recent years, among which ADDIE, ASSURE, Dick & Carey, Kemp, RSD2, Agile Methodologies, Rapid Prototyping and SAM, that are being studied in the present work. The purpose of the current work is to compare these models and classify them in such a way as to facilitate the choice of the appropriate model depending on the type of intervention, preferences, approaches and capabilities of the group and the planning body. Instructional Design models were classified based on two sets of criteria. The first was based on their basic theoretical and philosophical characteristics, and the second was based on the specification of the models according to the needs, requirements, available resources and the potential for educational intervention. The conclusion of the current analysis was that each model can be used in different contexts, content of different scales, different learners and from designers of different levels of experience. This can be a useful tool for instructional design, as well as predicting new ID models.
Η ραγδαία ανάπτυξη της ηλεκτρονικής μάθησης τα τελευταία χρόνια ανέδειξε τις ιδιαίτερες ανάγκες εκπαιδευτικού σχεδιασμού στα νέα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, όμως “δεν είναι η ίδια η ηλεκτρονική μάθηση, αλλά ο καλός σχεδιασμός που κάνει τη διαφορά” (Horton, 2006). Τα μοντέλα εκπαιδευτικού σχεδιασμού είναι συνήθως οπτικές αναπαραστάσεις, όπως και διαγράμματα ροής, που περιγράφουν τα βήματα που πρέπει να ακολουθούνται σε ένα έργο σχεδιασμού και συχνά παρουσιάζουν μια εξιδανικευμένη άποψη του θέματος (Richey, 2013: p. 158). Αποστολή τους είναι να περιγράψουν, να καθοδηγήσουν, να προβλέψουν ή να ερμηνεύσουν στοιχεία της διαδικασίας του σχεδιασμού (D. H. Andrews & Goodson, 1980). Λόγω των διαφοροποιημένων προσεγγίσεων και ποικίλων αναγκών, τα τελευταία χρόνια εμφανίστηκαν και εφαρμόστηκαν πολλά μοντέλα εκπαιδευτικού σχεδιασμού, μεταξύ των οποίων διακρίνονται τα ADDIE, ASSURE, Dick & Carey, Kemp, RSD2, Ευέλικτες μεθοδολογίες (Agile), ταχεία προτυποποίηση και SAM, τα οποία και εξετάζονται στην παρούσα εργασία. Σκοπός της τρέχουσας εργασίας είναι η συγκριτική μελέτη των μοντέλων αυτών και η κατηγοριοποίηση τους με τέτοιο τρόπο ώστε να διευκολύνεται η επιλογή του κατάλληλου μοντέλου ανάλογα με το είδος της παρέμβασης, τις προτιμήσεις, τις προσεγγίσεις και τις δυνατότητες της ομάδας και του φορέα σχεδιασμού. Τα μοντέλα εκπαιδευτικού σχεδιασμού ταξινομήθηκαν με βάση δύο ομάδες κριτηρίων. Η πρώτη βασίστηκε στα βασικά θεωρητικά και φιλοσοφικά χαρακτηριστικά τους και η δεύτερη στην ειδίκευση των μοντέλων ανάλογα με τις ανάγκες, τις απαιτήσεις, τους διαθέσιμους πόρους και τις δυνατότητες της εκπαιδευτικής παρέμβασης. Το συμπέρασμα της τρέχουσας ανάλυσης ήταν ότι κάθε μοντέλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διαφορετικό πλαίσιο, περιεχόμενο διαφορετικής κλίμακος, διαφορετικούς εκπαιδευόμενους και από σχεδιαστές διαφόρων επιπέδων εμπειρίας. Αυτό μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο εκπαιδευτικού σχεδιασμού, καθώς και πρόβλεψης νέων μοντέλων.

masterThesis

Instructional Design (EL)
Μοντέλα εκπαιδευτικού σχεδιασμού (EL)
Learning Theory (EL)
e-Learning (EL)
Εκπαιδευτικός σχεδιασμός (EL)
Instructional Design Models (EL)
Θεωρίες μάθησης (EL)
Ηλεκτρονική μάθηση (EL)


2017-11-07


2018-03-14T13:48:29Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.