Apply Computer Supported Collaborative Learning through Mobile Learning for ICT in Primary Education

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Εφαρμογή Συνεργατικής Μάθησης Υποστηριζόμενης από Υπολογιστή (CSCL) με χρήση Mobile Learning για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (EL)
Apply Computer Supported Collaborative Learning through Mobile Learning for ICT in Primary Education (EL)

Βασιλειάδης, Γεώργιος
Γιατράκη, Ευανθία

aegean

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την συμβολή της Συνεργατικής Μάθησης Υποστηριζόμενης από Υπολογιστή (CSCL) με χρήση Mobile Learning, στη διδασκαλία της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Διερευνάται η βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών στο μάθημα της Πληροφορικής και συγκεκριμένα στην ενότητα «Προγραμματίζω τον υπολογιστή» αλλά και η βελτίωση της στάσης – άποψης των μαθητών απέναντι στο μάθημα της Πληροφορικής και τον προγραμματισμό. Επίσης, εξετάζεται η επίδραση που μπορεί να έχει η εφαρμογή του Mobile Learning στην ποιότητα συνεργασίας των ομάδων. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκαν διδακτικές παρεμβάσεις σε δύο ομάδες μαθητών σε δύο διαφορετικά δημοτικά σχολεία της Αττικής, που περιείχαν «Κυνήγι Θησαυρού» και δημιουργία γλυκού. Η πρώτη ομάδα (ομάδα ελέγχου), διδάχθηκε συμβατικά ενώ η άλλη ομάδα (πειραματική), διδάχθηκε με τη βοήθεια κινητών συσκευών (tablets). Η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των δεδομένων έδειξε, ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα της πειραματικής ομάδας ήταν ανώτερα από αυτά της ομάδας ελέγχου. Η στάση – άποψη των μαθητών που χρησιμοποίησαν tablets απέναντι στο μάθημα της Πληροφορικής βελτιώθηκε, σε σχέση με τα ποσοστά πριν από τη διδακτική παρέμβαση αλλά και σε σχέση με την ομάδα ελέγχου. H ποιότητα συνεργασίας αποδείχθηκε ικανοποιητική, με βάση όλα τα κριτήρια αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκαν κατά την παρατήρηση. Τέλος, από την έρευνα προκύπτει η ανάγκη για περαιτέρω διερεύνηση για την αποτελεσματικότητα των tablets στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και αναδεικνύεται η αναγκαιότητα αναβάθμισης της συνεργασίας και της ποιότητας διδασκαλίας με την διδακτική αξιοποίηση των Mobile Learning και CSCL.
The purpose of this paper is to search the contribution of Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) through Mobile Learning to the teaching instruction of Information Technology in Primary Education. It is being investigated the improvement of pupils' performance in the IT course and specifically in the "Computer Programming" section and the improvement of student attitudes towards the IT course and programming. It also searches the impact that Mobile Learning can have on the quality of team collaboration. For this purpose, didactical interventions were carried out in two groups of students in two different primary schools in Attica, containing "Treasure Hunt" and sweet creation. The first group (control group) was conventionally taught while the other group (the experimental one) was taught with the help of mobile devices (tablets). The quantitative and qualitative analysis of the data showed that the learning outcomes of the experimental group were superior to those of the control group. The attitude - view of the students who used tablets against the IT course improved, in relation to pre-teaching instruction and its scores. The quality of cooperation proved to be satisfactory, based on all the evaluation criteria used in the observation. Finally, the research reveals that further research is needed on the efficacy of tablets in the educational process and also the need to upgrade cooperation and quality of teaching with the learning outcomes of Mobile Learning and CSCL.

masterThesis

Tablets (EL)
Computing in Primary (EL)
CSCL (EL)
QR-Codes (EL)
Collaboration (EL)
Πληροφορική στο Δημοτικό (EL)
Φορητή Μάθηση (EL)
Συνεργασία (EL)
Mobile Learning (EL)
Συνεργατική μάθηση (EL)
Διδακτική της Πληροφορικής (EL)


2018-03-09


2018-03-20T12:42:39Z

Σάμος



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.