Οι διαδικασίες μέτρησης και υπολογισμού κατά τη μετάβαση από την έννοια του μήκους στην έννοια εμβαδού: συγκριτική μελέτη στα βιβλία μαθηματικών και γεωγραφίας της Στ’ δημοτικού

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Οι διαδικασίες μέτρησης και υπολογισμού κατά τη μετάβαση από την έννοια του μήκους στην έννοια εμβαδού: συγκριτική μελέτη στα βιβλία μαθηματικών και γεωγραφίας της Στ’ δημοτικού

Ξενάκη, Αννέτα

Σκουμπουρδή, Χρυσάνθη
Δημητρακοπούλου, Αγγελική
Σκουμιός, Μιχαήλ

masterThesis

2018-03-30T12:42:00Z
2017-12-07

Η παρούσα εργασία εξετάζει και αντιπαραβάλει τον τρόπο με τον οποίο μελετούνται οι έννοιες της μέτρησης μήκους και εμβαδού στα σχολικά βιβλία των Μαθηματικών και της Γεωγραφίας της Στ΄ Δημοτικού. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο οι έννοιες εκφράζονται λεκτικά, εννοιολογικά και θεματικά, ερευνώντας α) τη Θέση και το Χρόνο εμφάνισης των εννοιών ανάμεσα στα δύο σχολικά βιβλία, β) το Περιεχόμενο των σχολικών εγχειριδίων (αναζητά φράσεις κλειδιά και προτάσεις, που ανταποκρίνονται στην εννοιολογική κάλυψη των όρων) και γ) τη Μορφή (διαγράμματα/φωτογραφίες, εικόνες/λεζάντες), που επιλέγεται για τις δύο έννοιες. Η ανάλυση των δεδομένων ακολουθεί, τόσο τον παραγωγικό συλλογισμό (βασισμένη στα στοιχεία που συλλέχθηκαν) όσο και τον επαγωγικό συλλογισμό (βασισμένη σε μία ήδη διατυπωμένη θεωρία), ενώ τα αποτελέσματα της έρευνας προβάλουν την ιδέα της διεπιστημονικότητας και αναδεικνύουν τις ομοιότητες και τις διαφορές στον τρόπο με τον οποίο κάθε βιβλίο προσεγγίζει τις έννοιες του μήκους και του εμβαδού.

Textbooks (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85134296)
Geography--Study and teaching (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85054001)
Mathematics--Study and teaching (Primary) (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85082164)

Εμβαδόν
Μέτρηση
Μήκος
Measurement
Area
Length

Διδακτική Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση: Διεπιστημονική Προσέγγιση
aegean
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού

Default License




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)