Ο θεσμός του μέντορα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of the Aegena   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Hellanicus   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ο θεσμός του μέντορα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών

Καραμπάση, Ειρήνη

Παπάνης, Ευστράτιος
Γιαβρίμης, Παναγιώτης
Γεωργούλας, Ευστράτιος

masterThesis

2016-06-21
2018-04-16T12:27:02Z

Ο θεσμός του μέντορα, ο οποίος αφορά την υποστήριξη ενός νέου εκπαιδευτικού από έναν παλαιότερο και εμπειρότερο συνάδελφό του, αποτελεί μια αποτελεσματική μορφή καθοδήγησης των νέων εκπαιδευτικών που στοχεύει στην εκπαιδευτική και ψυχολογική τους στήριξη, καθώς και στην προαγωγή της προσωπικής, κοινωνικής και επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια διερεύνησης των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά την αναγκαιότητα και τον τρόπο λειτουργίας του θεσμού στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τα απαραίτητα προσόντα και χαρακτηριστικά του ρόλου του μέντορα, τις συνθήκες μιας αποτελεσματικής καθοδήγησης, καθώς και τη συμβολή του εν λόγω θεσμού στη διαχείριση των διαφορετικών εκπαιδευτικών πολιτισμικών πλαισίων. Η συλλογή των δεδομένων της εν λόγω έρευνας πραγματοποιήθηκε με τη χρήση δύο ερευνητικών τεχνικών, της ποσοτικής και της ποιοτικής και δύο ερευνητικών εργαλείων αντίστοιχα (ερωτηματολόγιο, συνέντευξη). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι θετικά διακείμενοι απέναντι στο θεσμό του μέντορα και θεωρούν αναγκαία την εισαγωγή του στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, με την προϋπόθεση ότι θα διαθέτει κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά καθώς και την κατάλληλη εκπαίδευση ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στο ρόλο της καθοδήγησης των νέων εκπαιδευτικών. Επιπλέον, η επιτυχής λειτουργία του εν λόγω θεσμού στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα εξαρτηθεί από κάποιους βασικούς παράγοντες όπως το πλαίσιο υποστήριξης της καθοδήγησης, τη χρήση κατάλληλων στρατηγικών, την επιλογή των μεντόρων, καθώς και την προετοιμασία-εκπαίδευση τους. Αξίζει επίσης να επισημανθεί ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι ο εν λόγω θεσμός θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σημαντικό μέσο υποστήριξης των νέων εκπαιδευτικών που έρχονται σε επαφή με μαθητές από διαφορετικά περιβάλλοντα, καθώς και ότι θα μπορούσε να συμβάλλει στην αλλαγή των προηγούμενων αντιλήψεων τους σχετικά με τη διαφορετικότητα.

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (URL: http://data.seab.gr/concepts/7f0e9283d5da073d15e85f488d15787af72fbce5)
First year teachers--Supervision of
Educational sociology
Mentoring in education
Education, Primary

Διαπολιτισμική καθοδήγηση και συμβουλευτική
Επαγγελματική ανάπτυξη
Νέοι εκπαιδευτικοί
Μέντορας
Multicultural coaching and counseling
Beginning teachers
Mentor
Professional development

Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Κοινωνιολογίας
Έρευνα για την Τοπική Κοινωνική Ανάπτυξη και Συνοχή
aegean

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.