Δημιουργία επιχειρηματικών συστάδων (Clusters) στον τουρισμό: Θεωρητικές και εμπειρικές προσεγγίσεις.

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Δημιουργία επιχειρηματικών συστάδων (Clusters) στον τουρισμό: Θεωρητικές και εμπειρικές προσεγγίσεις.

Νικηφόρου, Ειρήνη

Κυριακάκη, Άννα
Σταυρινούδης, Θεόδωρος
Λαγός, Δημήτριος

masterThesis

2019-01-16T10:18:19Z
2018-11-06

Οι ανθρώπινες ανάγκες είναι απεριόριστες και τα μέσα για την ικανοποίησή τους περιορισμένα. Ο τουρισμός είναι μια πρόσκαιρη μετακίνηση των ανθρώπων από έναν τόπο σε έναν άλλο με σκοπό την ικανοποίηση των τουριστικών αναγκών και είναι ένα φαινόμενο το οποίο μπορεί να παρατηρηθεί από πολλές πλευρές. Τα τουριστικά προϊόντα σε σχέση με άλλα προϊόντα χαρακτηρίζονται από μεγάλη ετερογένεια, εποχικότητα και γεωγραφική συγκέντρωση. Η επίτευξη των στόχων της τουριστικής πολιτικής δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί αν αυτοί δεν στηρίζονται στις επιθυμίες και τις ανάγκες των τουριστών, οι οποίες θα πρέπει να αντανακλώνται σε ένα ποιοτικό και ευέλικτο τουριστικό προϊόν. Συστάδες επιχειρήσεων ή αλλιώς clusters. Σύμφωνα με τους επιστημονικούς ορισμούς σημαίνει το σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε μια συγκεκριμένη περιοχή – κοινωνία και έχουν ως στόχο την ανάπτυξη της οικονομίας. Το τουριστικό cluster αποτελείται, όπως κάθε συστάδα επιχειρήσεων από επιχειρήσεις με διαφορετικά στοιχεία και δραστηριότητες αλλά πάντα με ένα κοινό στόχο την αύξηση και βελτιστοποίηση του τουρισμού στην γεωγραφική περιοχή όπου δραστηριοποιείται το cluster. Το cluster αυτό μπορεί να περιλαμβάνει υπηρεσίες τουριστικών επιχειρήσεων, όπως καταλύματα, ταξιδιωτικά γραφεία, ενυδρεία, θεματικά πάρκα, μέσα μαζικής μεταφοράς κλπ. Επίσης, βελτιστοποιούνται οι υποδομές και ανωδομές της περιοχής αλλά και οι υποστηρικτικές υπηρεσίες. Η συγκεκριμένη μεταπτυχιακή εργασία έχει βιβλιογραφικό χαρακτήρα και έχει γίνει καταγραφή θεωρητικού υποβάθρου που αναφέρεται στον τουρισμό και στα κύρια στοιχεία του, στην θεωρία των clusters και πως οι συστάδες αυτές μπορούν να επηρεάσουν μια πόλη και γενικά μια κοινωνία. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η ανάπτυξη των συστάδων επιχειρήσεων (clusters) και πως η δημιουργία αυτών επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά μια κοινωνία, ειδικά στον κλάδο του τουρισμού. Με το πέρας των χρόνων οι χώρες ψάχνουν τρόπους με τους οποίους θα καταφέρνουν να τονώσουν τις τοπικές οικονομίες, οι οποίες με την σειρά τους θα βοηθήσουν και την εθνική οικονομία. Ο τουρισμός είναι ένας βασικός πυλώνας και σημαντικός οικονομικός παράγοντας για την Ελλάδα και ολόκληρη παγκόσμια αγορά, για αυτό το λόγο, τα τελευταία χρόνια ερευνώνται διάφοροι μέθοδοι για την εξέλιξή του. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές τις έρευνες παίζουν οι συστάδες επιχειρήσεων και πιο ειδικά οι συστάδες επιχειρήσεων με κοινό σκοπό τον τουρισμό.

Tourism (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85136255)
Clusters (URL: http://skos.um.es/unesco6/210102)
Innovation (URL: http://zbw.eu/stw/descriptor/10459-1)

Τουρισμός
Επιχειρηματικές Συστάδες
Καινοτομία
Ανταγωνισμός
Συνέργειες
Innovation
Clusters

Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Επιστημών της Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
aegean
Σχεδιασμός Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού (Διατμηματικό)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)