Aξιολόγηση συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης για τη ναυτική εκπαίδευση και κατάρτιση με μεθόδους και εργαλεία νευροεπιστημών

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Aξιολόγηση συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης για τη ναυτική εκπαίδευση και κατάρτιση με μεθόδους και εργαλεία νευροεπιστημών (EL)

Παπαχρήστος, Δημήτριος

aegean

Η έρευνα που προσφέρει μια δυνατότητα αντικειμενικής καταγραφής πληροφοριών σχετικά με την συναισθηματική κατάσταση του χρήστη που επηρεάζει την ικανότητα μας να λύνουμε προβλήματα και να εκτελούμε εργασίες, αποτελεί μια σημαντική πρόκληση. Ειδικότερα, με την βοήθεια βιομετρικών εργαλείων, και μεθόδων νευροεπιστημών, επεκτείνουν το πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων και ειδικά της ναυτικής εκπαίδευσης ανοίγοντας νέους δρόμους διερεύνησης της μάθησης στο νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο που δημιουργείται από την χρήση νέων τεχνολογιών. Ο κύριος σκοπός της παρούσας διατριβής, αφορά την Ναυτική Εκπαίδευση & Κατάρτιση (ΝΕΚ), και είναι η ανάλυση της συναισθηματικής κατάστασης και διερεύνηση προτύπων (οπτικών, στάσης του σώματος, γλωσσολογικών) που συνδέουν την Ικανοποίηση (Satisfaction) του χρήστη ναυτικών ηλεκτρονικών διδακτικών συστημάτων με την βοήθεια της κίνησης ματιών – κεφαλής και φωνητικής καταγραφής του (ως αιτιολόγησης της κατάστασης), σε συσχέτιση με τις τυχόν επιδράσεις από βιωματικά και προσωπικά στοιχεία (προσωπικότητα, εκπαιδευτικό υπόβαθρο, ιατρικό προφίλ κλπ.). Η έρευνα έχει διεπιστημονικό χαρακτήρα και αποτελείται από τρεις ερευνητικές με αντίστοιχα ερευνητικά πρωτόκολλα (PR/Ø, PR/I, PR/II). Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται στην παρούσα έρευνα, είναι ένα συνδυασμός παραδοσιακών - συμβατικών τεχνικών (ποιοτική & ποσοτική προσέγγιση) και βιομετρικών εργαλείων. Η τελική στόχευση της αφορά τρεις τομείς: (α) σε κινήσεις κεφαλής (πόζα κεφαλής) & παρακολούθηση του βλέμματος (gaze tracking), (β) στην γλωσσική απόδοση της συναισθηματικής κατάστασης (προφορική γλώσσα), και (γ) στις καταγραφές προτιμήσεων, απόψεων, στάσεων των χρηστών (ερωτηματολόγιο, συνέντευξη). Η παρούσα διατριβή συμβάλει στη διεξοδική ανάλυση του φαινομένου της συναισθηματικής κατάστασης (συναισθηματική διαδραστικότητα) των χρηστών ναυτικών συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης, στην διερεύνηση χρήσης εργαλείων από το χώρο των νευροεπιστημών αλλά και της γλωσσολογίας, για συναισθηματική ανίχνευση, στην εφαρμογή για πρώτη φορά μη συμβατικών μεθόδων (νευροεπιστημονική προσέγγιση, γλωσσολογική προσέγγιση) αξιολόγησης ευχρηστίας (προσωπικής ικανοποίησης) & ανάλυσης συναισθηματικής κατάστασης στην ΝΕΚ, και τέλος, στη παροχή χρήσιμων πληροφοριών για τον σχεδιασμό μεθόδων και τεχνικών που θα παρέχουν πιο «αντικειμενικές» μετρήσεις, όσο αφορά την συναισθηματική κατάσταση των χρηστών ναυτικών συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης, και την αξιολόγηση της ευχρηστίας τους, μέσω των ερευνητικών πρωτόκολλων που αναπτύχθηκαν στη παρούσα έρευνα.Τα αποτελέσματα της έρευνας θα είναι χρήσιμα για τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας (ΙΜΟ) που είναι αρμόδιος για την ναυτική εκπαίδευση & κατάρτιση, τους επιστήμονες του πεδίου της εκπαίδευσης ενηλίκων (adulteducation), για τους σχεδιαστές ναυτικών ηλεκτρονικών συστημάτων μάθησης(maritimee-learningsystems) για τυχόν βελτιώσεις στο έργο τους, όπως επίσης και για το Ελληνικό υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για τη χάραξη εκπαιδευτικής στρατηγικής στο χώρο των ΑΕΝ και του ΚΕΣΕΝ.

doctoralThesis

Νευροεπιστήμες (EL)
Neurosciences (EL)
Ναυτική εκπαίδευση και κατάρτιση (EL)
Αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή (EL)
Γλωσσολογία (EL)
Ικανοποίηση Χρήστη (EL)
Linguistics (EL)
User Satisfaction (EL)


2018-06-25


2019-01-23T13:29:45Z

Χίος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.