Virtual reality in preschool education: a case study

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Η εικονική πραγματικότητα στην προσχολική αγωγή: μελέτη περίπτωσης (EL)
Virtual reality in preschool education: a case study (EL)

Ανδρινοπούλου, Ευαγγελία

aegean

Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Νέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησης» στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου της Ρόδου στην Ελλάδα. Στόχος της είναι να διερευνήσει αν και πως o εμπλουτισμός της διδασκαλίας του Νηπιαγωγείου με στοιχεία εικονικής πραγματικότητας, μπορεί να υποστηρίξει τη διαδικασία της μάθησης και την επίτευξη των μαθησιακών στόχων που έχουν τεθεί στην Προσχολική Αγωγή. Πολλά άρθρα και έρευνες στη διεθνή βιβλιογραφία έχουν δείξει ότι ο ηλεκτρονικός υπολογιστής και τα εικονικά περιβάλλοντα μάθησης μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλεία για την υποστήριξη της μάθησης, την ανάπτυξη της δημιουργικότητας καθώς και τη γλωσσική καλλιέργεια των παιδιών. Ωστόσο, συναντούμε λίγες έρευνες αναφορικά με την ένταξη μιας πλατφόρμας εικονικής πραγματικότητας στην τάξη σε παιδιά που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο. Η παρούσα έρευνα διεξήχθη στο Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο «Λιλιπούπολη», που βρίσκεται στην Καλαμάτα ανάμεσα σε δύο ισάριθμες ομάδες νηπίων, οι οποίες διδάχθηκαν δυο εκπαιδευτικά θέματα, ένα με τρόπο συμβατικό - όπως συνήθως γίνεται η διδασκαλία στα ελληνικά Νηπιαγωγεία - και ένα με εικονικό τρόπο εμπλουτισμένο με δραστηριότητες σε πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας. Μέσα από την έρευνα φάνηκε ένας τρόπος με τον οποίο θα μπορούσε να συμβάλει σημαντικά η χρήση ενός τεχνολογικού μέσου, όπως η εικονική πραγματικότητα, στη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών, καθώς αποτελεί μια εμπειρία διασκεδαστική και ευχάριστη ανεξάρτητα από το γνωστικό αντικείμενο διδασκαλίας. Ωστόσο, κάποιες δυσκολίες καταγράφηκαν, που κυρίως έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι τα παιδιά δεν είναι ακόμα πολύ εξοικειωμένα με το ποντίκι ή να «βλέπουν» μέσα από τα μάτια ενός άβαταρ. Εν κατακλείδι, φαίνεται ότι το εικονικό περιβάλλον μάθησης μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο στα χέρια έμπειρων εκπαιδευτικών, στοχεύοντας να δώσει στα μικρά παιδιά, ανεξάρτητα από το νεαρό της ηλικίας τους, την ευκαιρία να δοκιμάσουν μια ποικιλία διδακτικών μεθόδων νέας τεχνολογίας και να ενισχύσει τη μαθησιακή τους εμπειρία. Λέξεις κλειδιά: Εικονική πραγματικότητα, νηπιαγωγείο, γνωστικοί στόχοι, συναισθηματικοί στόχοι, Ταξινομία του Bloom, Εικονικοί κόσμοι

masterThesis

Bloom's Taxonomy (EL)
Kindergarten schools (EL)
Virtual reality (EL)
Εικονική πραγματικότητα (EL)
Νηπιαγωγείο (EL)
Ταξινομία του Bloom (EL)


2018-06-21


2019-01-31T13:21:47Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.