Η παρούσα εργασία φιλοδοξεί να εξετάσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Νάξου, που συναποτελούν το τουριστικό προϊόν της και την δυνατότητα που έχει η ίδια ως τουριστικός προορισμός να τα αξιοποιήσει αυτόνομα ή συνδυαστικά, ώστε να εμπλουτίσει το υπάρχον πρότυπο ή να δημιουργήσει ένα νέο εναλλακτικό μοντέλο, το οποίο θα βασίζεται στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της. Η σημασία του θέματος σχετίζεται με την ανάγκη ανάδειξης της σπουδαιότητας της ανάπτυξης των ελληνικών προορισμών και ιδιαίτερα των νησιωτικών περιοχών, προσφέροντας αξία στον ταξιδιώτη αναδεικνύοντας κάθε φορά τα ποιοτικά στοιχεία του τόπου και των ανθρώπων του.
Η Νάξος ως ένας αναπτυσσόμενος τουριστικός προορισμός μπορεί να αποτελέσει το πεδίο έρευνας μιας τέτοιας μελέτης, καθώς έχει κοινά χαρακτηριστικά σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου, αλλά και ιδιαιτερότητες, που χρήζουν διερεύνησης και ανάλυσης. Η ανάπτυξη μορφών τουρισμού είναι ένα σημαντικό κίνητρο για τους τουρίστες που θέλουν να βιώσουν την κουλτούρα του τόπου, αναζητώντας την διαφορετικότητα μέσα από την εμπειρία. Είναι όμως εξίσου σημαντικό για τους προορισμούς όσο και για τις τουριστικές επιχειρήσεις, προτάσσοντας την ανάγκη του ανταγωνισμού, όχι σε επίπεδο τιμών αλλά στην αξία των υπηρεσιών που τελικά προσφέρονται στον τουρίστα.
The present diploma aspires to examine the particular characteristics of Naxos, which constitute its tourist product and its potential as a tourist destination, to use them separately or in combination to enrich the existing model or to create a new model, based on its comparative advantages. The importance of the subject is related to the need for a different perspective on the philosophy of the tourist development of the Greek destinations and especially of the island regions, which give value to the traveler, highlight the qualitative elements of the place and its people.
Naxos as a growing tourist destination may be the field of research of such a study, as it has characteristics common to the rest of the Aegean islands, as well as peculiarities that need to be investigated and analyzed. The development of forms of tourism is an important incentive for tourists who want to experience the culture of the place, seeking diversity through experience. But it is equally important for destinations as well as for tourism businesses, to suggest the need for competition, not in terms of prices but in the value of the services that are finally offered to the tourist.