Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Διδασκαλία επιστήμης των υπολογιστών χωρίς υπολογιστή (EL)
Teaching computer science unplugged (EL)

Ελευθεριάδη, Ευαγγελία
Στεφάνου, Ιωάννης

aegean

Πολλοί μαθητές/τριες έχουν λαθεμένες ιδέες και αρνητικές στάσεις για την Επιστήμη των Υπολογιστών (ΕΥ), με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλές μαθησιακές επιδόσεις στο συγκεκριμένο μάθημα, παρά την εξοικείωσή τους στις νέες τεχνολογίες. Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες στο μάθημα της Πληροφορικής, αναπτύχθηκε από τον TimBell και τους συνεργάτες του, το Computer Science Unplugged (Επιστήμη των υπολογιστών χωρίς σύνδεση), μια σειρά, δηλαδή, από μαθησιακές δραστηριότητες με σκοπό να βοηθήσουν τους νέους να κατανοήσουν κεντρικές έννοιες της Πληροφορικής, με διασκεδαστικό τρόπο και χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν υπολογιστή. Οι δραστηριότητες του CS Unplugged έχουν γίνει ολοένα και πιο δημοφιλείς, χρησιμοποιούνται παγκοσμίως και έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες. Επιπρόσθετα πολλές από αυτές τις δραστηριότητες συνιστώνται στο πρόγραμμα σπουδών των Δημοτικών σχολείων στο εξωτερικό. Η παρούσα εργασία έχει σαν σκοπό να φέρει πιο κοντά τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με το CSUnplugged μέσω της δημιουργίας ενός ιστότοπου εμπλουτισμένο με μεταφρασμένες, εν μέρει εφαρμοσμένες, εκπαιδευτικές δραστηριότητες CSUnplugged, βίντεο και φύλλα εργασίας.Το περιεχόμενο των μαθησιακών δραστηριοτήτων σχετίζεται με έννοιες της (ΕΥ) όπως τα δυαδικά ψηφία, το αρχείο, το υλικό, το λογισμικό, η συμπίεση, οι αλγόριθμοι, τα δίκτυα Η/Υ, ο προγραμματισμός και η ταξινόμηση.Ο ιστότοπος που παρουσιάζεται στην παρούσα εργασία, χρησιμοποιήθηκε από εκπαιδευτικούς σε πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας, σε σχολικό εργαστήριο και αξιολογήθηκε από εκπαιδευτικούς και μαθητές με χρήση ερωτηματολογίων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί έμειναν ικανοποιημένοι από την τεχνική και εκπαιδευτική ποιότητα του ιστότοπου, την πληρότητα και τον τρόπο παρουσίασης των δραστηριοτήτων, ενώ οι μαθητές χαρακτήρισαν τις δραστηριότητεςCSUnplugged, ευχάριστες, ενδιαφέρουσες και αποτελεσματικές εφόσον τους βοήθησαν να κατανοήσουν και να οργανώσουν τις πληροφορικές τους γνώσεις. Η συγκεκριμένη έρευνα έγινε περισσότερο διερευνητικά (proof-of-concept). Σε μελλοντικά βήματα, θα χρειαστεί πιο ενδελεχής στατιστική ανάλυση με ένα ευρύτερο δείγμα συμμετεχόντων προκειμένου να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας με χρήση δραστηριοτήτων CSUnplugged. Λέξεις κλειδιά: Εκπαίδευση,Επιστήμη των Υπολογιστών (ΕΥ), Δραστηριότητες, Πληροφορική, CS Unplugged

masterThesis

Δραστηριότητες (EL)
Education (EL)
Computer Science (EL)
Εκπαίδευση (EL)
CS Unplugged (EL)
Πληροφορική (EL)


2019-03-06


2019-06-14T10:33:04Z

Σάμος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.