Επαυξάνοντας με αλληλεπιδραστικά και πολυμεσικά στοιχεία το σχολικό εγχειρίδιο της φυσικής Στ’ δημοτικού και χρήση του για διδασκαλία στοιχείων θρέψης των φυτών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of the Aegena   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Hellanicus   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Επαυξάνοντας με αλληλεπιδραστικά και πολυμεσικά στοιχεία το σχολικό εγχειρίδιο της φυσικής Στ’ δημοτικού και χρήση του για διδασκαλία στοιχείων θρέψης των φυτών

Αργυρού, Τσαμπίκα

Φωκίδης, Εμμανουήλ
Σκουμιός, Μιχαήλ
Σοφός, Αλιβίζος

masterThesis

2019-08-08T06:39:16Z
2018-06-11

Η εργασία παρουσιάζει τα αποτελέσματα χρήσης εφαρμογής επαυξημένης εικονικής πραγματικότητας για κινητές συσκευές στη διδασκαλία ενότητας που περιλαμβάνεται στο σχολικό εγχειρίδιο της Φυσικής στην Στ’ δημοτικού. Συγκεκριμένα, έγινε μια πρόταση επαύξησης μιας ενότητας του μαθήματος Φυσικών Επιστημών αξιοποιώντας τις δυνατότητες της κινητής μάθησης και της τεχνολογίας της Ε.Π. Για τη σχεδίαση της εφαρμογής χρησιμοποιήθηκε η δωρεάν, για εκπαιδευτικούς σκοπούς, πλατφόρμα Blippar, μέσω της οποίας εμπλουτίστηκε με πολυμεσικά και αλληλεπιδραστικά στοιχεία η ενότητα «Φυτά» που περιλαμβάνεται στο βιβλίο «Ερευνώ και Ανακαλύπτω». Έγινε διερεύνηση του βαθμού επίτευξης των μαθησιακών στόχων καθώς και ο βαθμός ικανοποίησης των μαθητών από τη χρήση της εφαρμογής. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσε σύνολο 60 μαθητών Στ’ τάξης χωρισμένο σε τρεις ομάδες των 20 ατόμων. Η κάθε ομάδα διδάχθηκε το ίδιο αντικείμενο με διαφορετική μέθοδο διδασκαλίας. Η πρώτη με συμβατικό τρόπο, με χρήση αποκλειστικά έντυπου υλικού, η δεύτερη σύμφωνα με τις οδηγίες του σχολικού εγχειριδίου του δασκάλου χωρίς όμως να πραγματοποιούνται οι πειραματικές δραστηριότητες στην αίθουσα αλλά να προβάλλονται σε βιντεοπροβολέα και η τρίτη ομάδα διδάχθηκε το αντικείμενο χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την εφαρμογή μέσω κινητών υπολογιστικών ταμπλετών με αναλογία 1:2, χωρίς την παρέμβαση του δασκάλου (παρά μόνο για θέματα τεχνικής φύσεως). Οι διδακτικές παρεμβάσεις διήρκησαν 4 διδακτικά δίωρα για κάθε μία από τις ομάδες. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσα από pre-test, post-test και ημερήσια φύλλα αξιολόγησης. Επιπλέον, στην τρίτη ομάδα που διδάχθηκε μέσω ταμπλετών, δόθηκε ερωτηματολόγιο εντυπώσεων από τη χρήση της εφαρμογής. Τα αποτελέσματα της έρευνας δεν έδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις τρεις ομάδες όσο αφορά τις επιδόσεις τους στο μαθησιακό κομμάτι, παρόλα αυτά μέσα από το ερωτηματολόγιο εντυπώσεων φάνηκε η ιδιαίτερα θετική στάση των μαθητών απέναντι στη χρήση εφαρμογών tablet στην τάξη, ενώ παράλληλα αναδύθηκε η ανάγκη για περαιτέρω διερεύνηση.

Educational technology--Planning (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2009102747)
Science--Study and teaching (Primary) (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85118600)
Textbooks (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85134296)

Φυτά
Φυσικές επιστήμες
Ταμπλέτες
Tablets
Sciences
Plants

Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
aegean

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.