Διερεύνηση του βαθμού συσχέτισης μεταξύ του ηλεκτρονικού εκφοβισμού και της λειτουργίας της οικογένειας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διερεύνηση του βαθμού συσχέτισης μεταξύ του ηλεκτρονικού εκφοβισμού και της λειτουργίας της οικογένειας
Investigation of the degree of correlation between cyberbullying and family functioning

Κασιάρα, Βάια
Kasiara, Vaia

Τσιμπιδάκη, Ασημίνα
Δάρρα, Μαρία
Σοφός, Αλεβίζος

masterThesis

2019-08-08T06:40:09Z
2018-06-15

Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών/ Πανεπιστήμιο Αιγαίου/ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης/ Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών
H έξαρση των Νέων Τεχνολογιών επέφερε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που οι νέοι άνθρωποι περνάνε τον ελεύθερο χρόνο τους, αλλά και στις ασχολίες τους. Απόρροια αυτής της αλλαγής είναι η ξαφνική και απότομη έξαρση του φαινομένου του διαδικτυακού εκφοβισμού, η οποία έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις. Είναι, λοιπόν, υψίστης σημασίας η ανάδειξη των πτυχών και των διαστάσεων αυτού του θέματος, καθώς υπάρχει σύμφωνα με τη βιβλιογραφία μειωμένη γνώση των γονέων σχετικά με το θέμα του διαδικτυακού εκφοβισμού και συνεπώς μεγάλη άγνοια στην επίλυσή του. Καθώς η τεχνολογία έχει εξελιχθεί ο εκφοβισμός έχει πολλαπλασιαστεί. Αρκετοί ερευνητές έχουν ερευνήσει το φαινόμενο του ηλεκτρονικού εκφοβισμού σε δείγμα μαθητών κυρίως δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και έχουν ενοχοποιήσει το οικογενειακό πλαίσιο αυτών, αναφερόμενοι κυρίως σε κάποια χαρακτηριστικά π.χ. αυστηρότητα, υπερπροστατευτικότητα, μειωμένη θαλπωρή και ζεστασιά ως βασικούς παράγοντες της γέννησης του φαινομένου. Άλλοι εστιάζουν στα προληπτικά μέτρα και στις παρεμβάσεις που καλείται να πάρει η οικογένεια. Η παρούσα ερευνητική εργασία καλύπτει όλο το φάσμα της οικογενειακής λειτουργικότητας και εντοπίζει συσχετισμούς με την θυματοποίηση και την άσκηση ηλεκτρονικού εκφοβισμού σε δείγμα φοιτητών/τριών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για μία καινοτομία αφού η έννοια της λειτουργικότητας αποκτά άλλη σημασία και σχετίζεται με τους όρους της ευελιξίας, της συνοχής και της ισορροπίας που υπάρχει μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον. Απώτερος σκοπός είναι να αναδειχθεί ο σημαντικός ρόλος του οικογενειακού πλαισίου στην γέννηση, στη δημιουργία και στην εξάπλωση του διαδικτυακού εκφοβισμού και να αναδειχθεί η συνέχιση του φαινομένου στην ενήλικη ζωή του ατόμου.

Family (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00005743)
Cyberbullying (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2006004667)
Computer crimes (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85029492)

Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
Οικογενειακή συνοχή
Οικογενειακή ευελιξία
Λειτουργία οικογένειας
Family functioning
Cyberbullying
Family flexibility
Family cohesion

Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
aegean

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.