Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Movie clips στην εκπαίδευση
Movie clips in education

Κουτσογιώργου, Άννα

Σοφός, Αλιβίζος
Δάρρα, Μαρία
Κλαδάκη, Μαρία

masterThesis

2019-08-23T12:29:45Z
2017-09-13

Ο χώρος της εκπαίδευσης είναι ένας συνεχώς διαμορφούμενος χώρος, ο οποίος επηρεάζεται από την εξέλιξη της τεχνολογίας και την γενικότερη εξέλιξη της κοινωνίας. Ο παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας έχει αρχίσει να δίνει τη θέση του σε πιο καινοτόμες μεθόδους, για τις οποίες ενώ στην αρχή οι εκπαιδευτικοί διατηρούσαν επιφυλάξεις, πλέον αυξάνεται σημαντικά ο αριθμός αυτών που χρησιμοποιούν εργαλεία των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η παρούσα εργασία και έρευνα πραγματεύεται τη χρήση των movie clips στην εκπαιδευτική διαδικασία με σκοπό την εξυπηρέτηση διδακτικών στόχων. Ο βασικός σκοπός της εργασίας και της έρευνας είναι η μελέτη του κατά πόσο τα movie clips βοηθούν στην καλύτερη αντίληψη της έννοιας του ρατσισμού κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Τα movie clips τα τελευταία χρόνια άρχισαν να χρησιμοποιούνται στις διδακτικές αίθουσες, μαζί με την χρήση ταινιών μικρού μήκους. Η αρχή είχε γίνει από την προβολή ταινιών, οι οποίες όμως ήταν αρκετά χρονοβόρες και οι εκπαιδευτικοί προσπαθώντας να μετριάσουν τον χρόνο διάρκειάς τους, έδειχναν τη μισή ταινία ή μέρη αυτής και με τον τρόπο αυτό χάνονταν συχνά ο ειρμός και η συνοχή. Σαν μία πιο εύκολη, πιο στοχευμένη και λιγότερο χρονοβόρα λύση για την παρουσίαση οπτικοακουστικού υλικού πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα, άρχισαν να χρησιμοποιούνται τα movie clips. Αναπτύχθηκαν πολλά λογισμικά για τη δημιουργία αυτών και σήμερα τα movie clips βρίσκονται πολύ απλά, χωρίς καθόλου κόπο, καθώς υπάρχουν πολλά σε πολλούς διαδικτυακούς τόπους. Σχετικά με το θέμα του ρατσισμού, το οποίο θα αποτελέσει τη βασική έννοια στην οποία στηρίχτηκαν τα movie clips που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα, η αντικειμενοποίηση της έννοιας του ρατσισμού και των επιδράσεων που έχουν τα movie clips στα παιδιά και στον τρόπο που αυτά τον βλέπουν, επιτεύχθηκε με τη Θεωρία των Κοινωνικών Αναπαραστάσεων, κατά την οποία δίνεται έμφαση στις ιστορικές, πολιτισμικές και μακρο - κοινωνικές συνθήκες εγκαθίδρυσης των κοινωνικο-ψυχολογικών φαινομένων, στα οποία έγκειται και ο ρατσισμός. Παράλληλα, οδηγεί πέρα από τον μεθοδολογικό ατομικισμό και συμβάλλει στη διαπολιτισμικότητα. Όσον αφορά το κομμάτι της έρευνας, τα βασικά ερωτήματα στα οποία στηρίχτηκε η έρευνα ήταν δύο. Το πρώτο ερώτημα ήταν σε τι βαθμό μπορεί να διαμορφωθεί η αντίληψη των μαθητών με τη χρήση movie clips αναφορικά με κοινωνικά ζητήματα όπως είναι ο ρατσισμός και το δεύτερο ερώτημα ήταν κατά πόσο μπορεί να παίξει βοηθητικό ρόλο η χρήση των movie clip για την αναφορά και προσέγγιση σε θέματα ρατσισμού, που σύμφωνα με τη βιβλιογραφία είναι ένα ζήτημα που χρήζει λεπτού χειρισμού σε μία αίθουσα διδασκαλίας. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν αποδεικνύουν πως τα movie clips στην εκπαίδευση μπορούν να αποτελέσουν ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο και δίνουν τη σκυτάλη σε νέες έρευνες πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.
The facts in education are continuously changing and this is influenced by the evolution of technology and the general development of society. The traditional way of teaching has begun to give its place to more innovative methods, for which teachers had initial reservations, while the number of users of new technologies in the educational process is growing significantly. The present research deals with the use of movie clips in the educational process in order to serve learning objectives. The main purpose of work and research is to study whether movie clips help in better understanding of the concept of racism. Movie clips in recent years have begun to be used in classrooms, along with the use of short films. The beginning had been through the screening of films, but because of the time they were lasting, teachers were trying to mitigate their length of time, showing half the film or parts of it, and this often is leading in lack of consistency and coherence. As an easier, more targeted and less time-consuming solution for presenting audiovisual material on a particular subject, movie clips began to be used. Many softwares have been developed to create them and today it is very easy to find ready movie clips in many websites. On the issue of racism, which will be the basic concept behind the movie clips that are used in the research, the objectification of the concept of racism and the impact of movie clips on children and the way they see it, was achieved with the Theory of Social Representations, in which emphasis is placed on the historical, cultural and macro - social conditions of establishment of the socio - psychological phenomena, which also includes racism. At the same time, it leads beyond methodological individualism and contributes to interculturalism. As far as research is concerned, the main questions on which the research was based were two. The first question was in what extent can students' perception change by using movie clips on social issues and the second question was whether the use of movie clips can help approaching issues like racism, which, according to the literature, need fine manipulation in a classroom. The conclusions demonstrate that film clips in education can be an important educational tool and can give the lead to new research on this subject.

Racism in cartoons (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh97006504)
Educational technology (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85041150)
Educational films (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2001000481)

Ρατσισμός
Ταινίες
Σχολείο
Εκπαίδευση
Εκπαιδευτική διαδικασία
Education
Educational process
Movies
Movie clips
Racism

Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
aegean

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.