Ανάπτυξη, χρήση και αξιολόγηση εφαρμογής ψηφιακής αφήγησης για την ανάπτυξη ικανοτήτων γραφής και ανάγνωσης των μαθητών της πρώτης τάξης του δημοτικού

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ανάπτυξη, χρήση και αξιολόγηση εφαρμογής ψηφιακής αφήγησης για την ανάπτυξη ικανοτήτων γραφής και ανάγνωσης των μαθητών της πρώτης τάξης του δημοτικού
Development, use and evaluation of digital storytelling application for the development of writing and reading skills of primary school's first grade srtudents

Δουδωνή, Άννα

Φωκίδης, Εμμανουήλ
Τσολακίδης, Κωνσταντίνος
Καζούλλη, Βασιλεία

masterThesis

2019-08-26T11:58:27Z
2017-06-29

Η παρούσα εργασία διερευνά κατά πόσο μια διδασκαλία με ψηφιακή αφήγηση μπορεί να αναπτύξει γρηγορότερα τις ικανότητες της γραφής και ανάγνωσης σε μαθητές/τριες της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκαν τρεις ψηφιακές αφηγήσεις που αντιστοιχούσαν σε διαφορετική σχολική ενότητα (διαφορετικά γράμματα). Το δείγμα αποτελούταν από 60 μαθητές/τριες της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου, χωρισμένους σε τρία τμήματα των 20. Κάθε τμήμα αποτελούσε και διαφορετική ερευνητική ομάδα (Ομάδα 0, Ομάδα 1 και Ομάδα 2). Πραγματοποιήθηκαν τρεις διδακτικές παρεμβάσεις σε κάθε ομάδα. Το διδακτικό υλικό ήταν ίδιο, με διαφορά στον τρόπο παρουσίασής του (συμβατική διδασκαλία, εμπλουτισμένη συμβατική διδασκαλία και ψηφιακή αφήγηση). Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με τη χορήγηση pre-test, ημερησίων φύλλων αξιολόγησης, post-test και ερωτηματολογίου εντυπώσεων και για την ανάλυσή τους χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση διασποράς μίας κατεύθυνσης (One-way ANOVA). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ψηφιακή αφήγηση μπορεί να ενταχθεί ομαλά στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς δημιουργεί ευχάριστο περιβάλλον και αποτελεί κίνητρο μάθησης. Όσον αφορά τις γλωσσικές ικανότητες, αποδείχθηκε ότι μέσω της ψηφιακής αφήγησης μπορούν να αναπτυχθούν σε ίδιο ή/και περισσότερο βαθμό από αυτές μέσω των συμβατικών διδασκαλιών.

Education, Primary (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85041077)
Educational technology (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85041150)
Interactive multimedia (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh90004922)

Πρώτη γραφή και ανάγνωση
Γλώσσα
Ψηφιακή αφήγηση
Δημοτικό σχολείο
First writing and reading
Language
Digital narrative
Primary school

Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
aegean

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.