Συγκριτική μελέτη χαρτογραμμάτων και συμβατικών θεματικών χαρτών, ως μέθοδοι χαρτογραφικής οπτικοποίησης κοινωνικών φαινομένων

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Συγκριτική μελέτη χαρτογραμμάτων και συμβατικών θεματικών χαρτών, ως μέθοδοι χαρτογραφικής οπτικοποίησης κοινωνικών φαινομένων (EL)

Αντωνοπούλου, Κωνσταντίνα-Ελένη

aegean

Η παρούσα εργασία αποτελεί συγκριτική μελέτη χαρτογραμμάτων και συμβατικών θεματικών χαρτών, ως μέθοδοι χαρτογραφικής οπτικοποίησης κοινωνικών φαινομένων. Ένα σημαντικό κομμάτι της επιστήμης της χαρτογραφίας, είναι και η οπτικοποίησης και χαρτογράφηση κοινωνικών φαινομένων, όπως ο πληθυσμός, το εισόδημα και άλλα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Η μέθοδος που είναι πιο διαδεδομένη για χρήση αυτού του είδους των δεδομένων είναι οι συμβατικοί, κλασικοί, θεματικοί χάρτες, συνήθως με επιλογή διαβάθμιση χρώματος για τον χρωματισμό του χάρτη, από τη μικρότερη συγκέντρωση των παρατηρήσεων με βαθμιαία αύξηση και αντίστοιχη βαθμιαία αλλαγή της απόχρωσης. Τα τελευταία χρόνια, όμως γίνεται λόγος για τα χαρτογράμματα. Το χαρτόγραμμα αποτελεί ένα νέο εναλλακτικό τρόπο οπτικοποίησης δεδομένων, που βοηθά στην ανάδειξη του μεγέθους ενός φαινομένου, πιο αποτελεσματικά από ότι οι συμβατικοί θεματικοί χάρτες. Επίσης τα χαρτογράμματα είναι πιο εύκολα να γίνουν προβλέψεις, και ουσιαστικά ένα χαρτόγραμμα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένας διαστρεβλωμένος χάρτης δύο διαστάσεων.

masterThesis

γεωοπτικοποίηση (EL)
θεματικοί χάρτες (EL)
χαρτογραφία (EL)
κοινωνικά φαινόμενα (EL)
χαρτογράμματα (EL)
cartograms (EL)
πληθυσμός (EL)
social geography (EL)
cartography (EL)


2017-03


2019-08-27T12:45:27Z

Μυτιλήνη




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.