Εκπαιδευτικές εφαρμογές επαυξημένης εικονικής πραγματικότητας: προσαρμογή, εφαρμογή και αξιολόγηση λογισμικού για τη διδασκαλία συστημάτων του ανθρώπινου σώματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of the Aegena   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Hellanicus   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εκπαιδευτικές εφαρμογές επαυξημένης εικονικής πραγματικότητας: προσαρμογή, εφαρμογή και αξιολόγηση λογισμικού για τη διδασκαλία συστημάτων του ανθρώπινου σώματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού
Development, implementation, and evaluation of an augmented reality application for teaching human body systems to 6th grade students

Μαστροκούκου, Αικατερίνη

Φωκίδης, Εμμανουήλ
Σοφός, Αλιβίζος
Σκουμιός, Μιχαήλ

masterThesis

2017-06
2019-08-27T12:51:56Z

Η εργασία αφορά τη χρήση εφαρμογής για tablet για τη διδασκαλία των συστημάτων του ανθρώπινου οργανισμού. Σκοπός ήταν να διερευνηθεί κατά πόσο μια εφαρμογή με τρισδιάστατες απεικονίσεις και στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του αναπνευστικού και κυκλοφορικού συστήματος και του τρόπου με τον οποίο συνεργάζονται τα δύο αυτά συστήματα από τους μαθητές. Για τις ανάγκες της έρευνας, οργανώθηκαν τρεις ομάδες μαθητών Στ’ τάξης, οι οποίοι διδάχθηκαν το ίδιο περιεχόμενο με τρεις διαφορετικούς τρόπους διδασκαλίας. Η πρώτη ομάδα διδάχθηκε με τη χρήση συμβατικών μέσων διδασκαλίας, στη δεύτερη ομάδα εφαρμόστηκε το μοντέλο Driver-Oldham, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και χρησιμοποιήθηκαν παρουσιάσεις PowerPoint, ενώ η τρίτη ομάδα διδάχθηκε και αυτή ομαδοσυνεργατικά, με βάση το μοντέλο Driver-Oldham, και χρησιμοποιήθηκε εφαρμογή για tablet. Οι διδακτικές παρεμβάσεις κάθε ομάδας διήρκησαν η κάθε μία τέσσερα διδακτικά δίωρα. Για την τρίτη ομάδα, η εφαρμογή που χρησιμοποιήθηκε ονομάζεται Arloon Anatomy-The human body. Η συγκεκριμένη εφαρμογή δεν ήταν διαθέσιμη στα ελληνικά, οπότε μεταφράστηκε, προκειμένου να μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χορήγηση φύλλων αξιολόγησης, ενώ στην τρίτη ομάδα δόθηκε επιπλέον ερωτηματολόγιο για την καταγραφή των απόψεων και εντυπώσεων από τη χρήση της εφαρμογής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ομάδα που χρησιμοποίησε τα tablets είχε καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες, παρόλο που σε δύο περιπτώσεις οι διαφορές αυτές δεν ήταν στατιστικά σημαντικές. Αν και τα ερευνητικά ερωτήματα επιβεβαιώθηκαν μερικώς, τα αποτελέσματα κρίνονται ικανοποιητικά. Η έρευνα κατέδειξε τη θετική επίδραση των tablets στις επιδόσεις των μαθητών, καθώς και τη θετική στάση των μαθητών απέναντί τους, ενώ παράλληλα αναδύθηκε η ανάγκη για περαιτέρω διερεύνηση.
This study involves the use of a tablet application for teaching facts about the human body systems. The purpose was to examine whether an application that uses 3D models and augmented reality elements can help students to better understand the functions of the respiratory and circulatory system, and the way these two systems collaborate with each other. In order to examine the above, three groups of 6th-grade students were formed and taught using three different teaching methods. The first group was taught using conventional teaching methods, the second group was taught using a contemporary teaching method that was based on Driver-Oldham's model; students worked in groups and the teaching was -up to a degree- technologically enchased. Lastly, the third group was also taught using the Driver-Oldham's model, but this time tablets were used. A total of four lessons per group were conducted and each session lasted for two teaching hours. The application that was used in the third group’s teaching was Arloon Anatomy-The human body. This application was not available in Greek, so in order to be able to use it in the study, it was translated and adapted into Greek. Data were collected using evaluation sheets. To the third group an additional questionnaire was administered, regarding the students’ views and evaluation of the application. The findings indicated that the group that was taught using the tablets outperformed the other two groups. However, in two cases, the results were not statistically significant. Despite the fact that the research questions were partially confirmed, the findings are considered satisfactory. The study demonstrated the positive impact tablets had on students’ performance, and their positive attitudes regarding tablets’ use; while a need for further investigation emerged.

Educational technology (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85041150)
Virtual reality in education (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh99013951)
Human body (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85015222)

Εφαρμογές (apps)
Επαυξημένη πραγματικότητα
Τάμπλετ
Κυκλοφορικό σύστημα
Αναπνευστικό σύστημα
Tablet
Circulatory system
Applications (apps)
Respiratory system
Augmented reality

Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
aegean

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.