Το περιεχόμενο, οι πρακτικές και οι μαθησιακές απαιτήσεις των δραστηριοτήτων σχολικών εγχειριδίων φυσικών επιστημών και μαθηματικών του δημοτικού σχολείου

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Το περιεχόμενο, οι πρακτικές και οι μαθησιακές απαιτήσεις των δραστηριοτήτων σχολικών εγχειριδίων φυσικών επιστημών και μαθηματικών του δημοτικού σχολείου

Κρεμμύδα, Παρασκευή

Σκουμιός, Μιχάλης
Σκουμπουρδή, Χρυσάνθη
Παπαβασιλείου, Βασίλειος

masterThesis

2020-01-27T13:02:51Z
2019-10-11

Η έρευνα που εστιάζεται στην ανάλυση των δραστηριοτήτων ως προς τη μαθησιακή απαίτηση των δραστηριοτήτων και την ενοποίηση γνώσεων και πρακτικών σε αυτές καθώς επίσης και ως προς τη μεταξύ τους σχέση, είναι ιδιαίτερα περιορισμένη. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η ανάλυση των δραστηριοτήτων των σχολικών εγχειριδίων των Φυσικών και Μαθηματικών Επιστημών της Ε΄ τάξης του δημοτικού σχολείου ως προς την «ενοποίηση» γνώσεων περιεχομένου και πρακτικών, τη μαθησιακή απαίτησή τους και τη σχέση της «ενοποίησης» γνώσεων και πρακτικών και της μαθησιακής απαίτησής τους. Από την ανάλυση των δραστηριοτήτων προέκυψε ότι στο σχολικό εγχειρίδιο των Φυσικών Επιστημών κυριαρχούν οι δραστηριότητες που εμπλέκουν μόνο γνώσεις περιεχομένου, ενώ στο σχολικό εγχειρίδιο των Μαθηματικών κυριαρχούν οι δραστηριότητες που εμπλέκουν μόνο πρακτικές. Σχετικά με τη μαθησιακή απαίτηση των δραστηριοτήτων, προέκυψε ότι στο σχολικό εγχειρίδιο των Φυσικών Επιστημών κυριαρχούν τόσο οι δραστηριότητες απομνημόνευσης όσο και δραστηριότητες προδιαγεγραμμένων διαδικασιών, ενώ στο σχολικό εγχειρίδιο των Μαθηματικών κυριαρχούν οι δραστηριότητες προαγωγής της κατανόησης. Αναφορικά με τη σχέση ανάμεσα στην ενοποίηση γνώσεων και πρακτικών και της μαθησιακής απαίτησης των δραστηριοτήτων, διαπιστώθηκε ότι στο σχολικό εγχειρίδιο των Φυσικών Επιστημών οι δραστηριότητες απομνημόνευσης κυρίως εμπλέκουν μόνο γνώσεις περιεχομένου, οι δραστηριότητες προδιαγεγραμμένων διαδικασιών κυρίως εμπλέκουν μόνο πρακτικές ή και γνώσεις περιεχομένου, ενώ οι επιστημονικές δραστηριότητες κυρίως εμπλέκουν γνώσεις και πρακτικές. Επιπρόσθετα, προέκυψε ότι στο σχολικό εγχειρίδιο των Μαθηματικών οι δραστηριότητες προαγωγής της κατανόησης και οι επιστημονικές δραστηριότητες συνήθως εμπλέκουν γνώσεις και πρακτικές.

Physics--Study and teaching
Mathematics--Study and teaching
Education, Primary
Textbooks

φυσικές επιστήμες
μαθηματικά
ανάλυση δραστηριοτήτων
mathematics
natural sciences
activity analysis

Διδακτική Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση: Διεπιστημονική Προσέγγιση
aegean
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)