Development, implementation and evaluation of an application using interactive spherical videos for teaching elements of environmental awareness in primary school

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Ανάπτυξη, χρήση και αξιολόγηση εφαρμογής αλληλεπιδραστικών βίντεο σφαιρικής λήψης για τη διδασκαλία στοιχείων μελέτης του περιβάλλοντος στο δημοτικό σχολείο (EL)
Development, implementation and evaluation of an application using interactive spherical videos for teaching elements of environmental awareness in primary school (EL)

Αρβανίτη, Παρασκευή Άννα

aegean

Η παρούσα έρευνα έχει ως κύριο στόχο τη διερεύνηση της παιδαγωγικής αξιοποίησης της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας με αλληλεπιδραστικά βίντεο σφαιρικής λήψης στη διδασκαλία της Μελέτης του Περιβάλλοντος. Προκειμένου να εξεταστεί εάν η συγκεκριμένη τεχνολογία επιφέρει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα συγκριτικά με τη χρήση έντυπου υλικού ή ιστοτόπων, διεξήχθη πειραματική έρευνα μεταξύ υποκειμένων σε 44 μαθητές της Δ' Δημοτικού. Όλοι οι μαθητές παρακολούθησαν 12 δίωρες διδασκαλίες, 4 με κάθε μέσο. Εκπαιδευτικό υλικό (έντυπο, ιστότοποι και εφαρμογές βίντεο 360ο) αναπτύχθηκε ειδικά για τους σκοπούς της έρευνας. Για τη συλλογή των δεδομένων χορηγήθηκαν pre-test, 12 αξιολογητικά τεστ, post-test, καθώς και ερωτηματολόγιο για τη διερεύνηση των εντυπώσεων των μαθητών. Σε όλες τις παρεμβάσεις ακολουθήθηκε ομαδική εργασία με βάση το μοντέλο μάθησης μέσω διερεύνησης 5Ε. Η ανάλυση των δεδομένων καταδεικνύει ότι η χρήση της εικονικής πραγματικότητας με βίντεο 360ο στο συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο οδήγησε σε βελτιωμένα μαθησιακά αποτελέσματα σε σχέση με το έντυπο υλικό και τους ιστότοπους με στατιστικά σημαντική διαφορά. Σχετικά με τις εντυπώσεις των μαθητών, το μέσο κρίθηκε αποτελεσματικότερο αναφορικά με το κριτήριο της παρουσίας σε σχέση με τα άλλα δύο μέσα. Στα κριτήρια της διασκέδασης και της υποκειμενικής ευκολίας χρήσης αξιολογήθηκε θετικότερα από το έντυπο υλικό αλλά εξίσου καλά με τους ιστότοπους. Τέλος, αναφορικά με την υποκειμενική αποτελεσματικότητα της μάθησης και την παροχή κινήτρων για μάθηση, δεν εντοπίστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των 3 μέσων. Συνολικά τα αποτελέσματα της έρευνας κρίνονται ικανοποιητικά και αναδεικνύουν την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα στον τομέα της παιδαγωγικής αξιοποίησης της συγκεκριμένης τεχνολογίας.
The purpose of the current study is the exploration of the pedagogical use of spherical video-based virtual reality applications in the process of teaching elements of environmental education in primary school. In order to study if this educational technology leads to increased performances compared to the use of printed material and websites, an experimental within-subjects research was conducted with a target group of 44 fourth grade primary school students. All the students took part in 12 2-hour sessions, 4 with each tool. Educational material (printed, websites and applications using interactive spherical videos) was developed especially for the current study. Data were collected by means of a pre-test, 12 assessment tests, a post-test, as well as a questionnaire to detect students' opinions for the used tools. All teaching sessions were based in group work according to the 5E inquiry-based learning method. Statistical analysis of the data indicates that the use of spherical video-based virtual reality applications led to increased student performances compared to the use of printed material and websites with a statistically significant difference. Regarding to the students' opinions for the used tools, applications using 360o videos outperformed the other 2 tools as far as presence is concerned. With regard to the elements of enjoyment and perceived ease of use, they were ranked better than the printed material and equal to the websites. Lastly, as far as perceived learning effectiveness and motivation are concerned, no statistically significant difference was found between the 3 tools. All in all, the study's results were satisfactory and raise the need for further research on the pedagogical use of the aforementioned technology.

masterThesis

αλληλεπιδραστικά βίντεο σφαιρικής λήψης (EL)
virtual reality (EL)
environmental education (EL)
εικονική πραγματικότητα (EL)
μελέτη Περιβάλλοντος (EL)
spherical videos (EL)


2020-01


2020-02-28T12:42:38Z

Ρόδος



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.