Inclusive education, educational policies: the case of students with intellectual disability

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Συνεκπαίδευση, εκπαιδευτικές πολιτικές: η περίπτωση των μαθητών με νοητική αναπηρία (EL)
Inclusive education, educational policies: the case of students with intellectual disability (EL)

Gkinala, Elissavet
Γκινάλα, Ελισσάβετ

aegean

Η συνεκπαίδευση των μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελεί ένα σύγχρονο πρόταγμα της εκπαίδευσης. Σε αυτό το πλαίσιο προτείνεται η εκπαίδευση των μαθητών με νοητική αναπηρία στο τυπικό σχολείο. Σκοπός της παρούσας εργασία ήταν να εξετάσει τις στάσεις των εκπαιδευτικών και των φοιτητών παιδαγωγικών τμημάτων για την συνεκπαίδευση και την ένταξη των μαθητών με νοητική αναπηρία στην τυπική εκπαίδευση. Στην έρευνα συμμετείχαν εκπαιδευτικοί, από τους οποίους οι 8 ήταν εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής και 8 φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την διεξαγωγή της έρευνας ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη. Από αποτελέσματα της έρευνας διαφαίνεται ότι: α) Η στάση των εκπαιδευτικών προς την ενταξιακή εκπαίδευση είναι θετική αν και σύμφωνα με την άποψη τους εξαρτάται από τη φύση και το βαθμό της αναπηρίας, β) θεωρούν σημαντική τη διάδραση του ειδικού παιδαγωγού, του εκπαιδευτικού γενικής εκπαίδευσης και του ψυχολόγου, γ) οι εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης τονίζουν ότι η συνεκπαίδευση συμβάλλει θετικά στη μείωση των προκαταλήψεων, του ρατσισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού, δ) για την συνεκπαίδευση των ατόμων με νοητική αναπηρία οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι είναι δύσκολη, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις βαριάς μορφής ε) επισημαίνουν το σημαντικό ρόλο της επιμόρφωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών, και της επικοινωνίας τους με το οικογενειακό περιβάλλον του μαθητή και στ) τονίζουν την ύπαρξη αρνητικής στάσης των γονιών των υπολοίπων μαθητών και τις ελλείψεις σε υλικοτεχνικές υποδομές. Συμπερασματικά, η ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική για τη συνεκπαίδευση των ατόμων με νοητική αναπηρία στον ελλαδικό χώρο, υποστηρίζεται από ένα αδύναμο πλαίσιο εφαρμογής. Λέξεις κλειδιά: συνεκπαίδευση, εκπαιδευτικές πολιτικές, μοντέλα αναπηρίας, νοητική αναπηρία, μοντέλα συνεκπαίδευσης, ειδική αγωγή.

masterThesis

συνεκπαίδευση (EL)
εκπαιδευτικές πολιτικές (EL)
νοητική αναπηρία (EL)


2018-09-14


2020-04-02T15:03:31Z

Μυτιλήνη




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.