Δημιουργία ψηφιακών ιστοριών με τη χρήση του λογισμικού ArcGIS online από παιδιά δημοτικού σχολείου

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Δημιουργία ψηφιακών ιστοριών με τη χρήση του λογισμικού ArcGIS online από παιδιά δημοτικού σχολείου (EL)

Καμπάς, Θεόδωρος

aegean

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αξιοποίηση της στρατηγικής της αφήγησης στη μαθησιακή διαδικασία και η επίδρασή της στην αποτελεσματικότητα της μάθησης, με τη χρήση Συστημάτων Γεωγραφικών Πληροφοριών (GIS) και συγκεκριμένα του λογισμικού Storymaps. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε μαθητές/τριες της Δ’ τάξης δύο διαφορετικών σχολείων της Λέσβου, οι οποίοι/ες δημιούργησαν ψηφιακές ιστορίες για τη θεματική ενότητα «Περσικοί Πόλεμοι», επιχειρώντας μια διαθεματική προσέγγιση της διδακτικής του μαθήματος της Γεωγραφίας με το μάθημα της Ιστορίας και της Πληροφορικής. Η εργασία χωρίζεται σε θεωρητικό και πρακτικό μέρος. Το θεωρητικό μέρος περιλαμβάνει τα βασικά χαρακτηριστικά της παραδοσιακής αλλά και της ψηφιακής αφήγησης, τη χρήση της στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και ορισμένα λογισμικά δημιουργίας ψηφιακών ιστοριών. Επιπρόσθετα, παρουσιάζεται η έννοια της Ιστοριογραμμής και η χρήση της στις αφηγήσεις. Ακολουθεί παρουσίαση των Συστημάτων Γεωγραφικών Πληροφοριών και η χρήση τους στην εκπαίδευση. Τέλος, παρουσιάζεται ένα πλήθος λογισμικών δημιουργίας ψηφιακών ιστοριών καθώς και το Storymaps, το οποίο αποτελεί το βασικό εργαλείο δημιουργίας ψηφιακών ιστοριών στην παρούσα εργασία. Στο πρακτικό μέρος της εργασίας αναφέρεται ο ερευνητικός σκοπός και οι στόχοι της έρευνας, τα ερευνητικά ερωτήματα, το δείγμα της έρευνας και η περιοχή στην οποία πραγματοποιήθηκε, οι περιορισμοί της έρευνας, τα αποτελέσματα και η ανάλυσή τους, όπως προέκυψαν από τη σύγκριση μεταξύ του παραδοσιακού μοντέλου διδασκαλίας και της διδασκαλίας με τη χρήση ψηφιακών αφηγήσεων. Τέλος, αναφέρονται τα συμπεράσματα καθώς και προτάσεις για μελλοντικές προεκτάσεις. Τα ευρήματα της έρευνας μετά τη διδακτική παρέμβαση, έδειξαν ότι τα παιδιά βρίσκουν πολύ ενδιαφέροντα τα μαθήματα της Γεωγραφίας και της Ιστορίας και θεωρούν ότι υπάρχει πολύ μεγάλη συσχέτιση μεταξύ τους. Επίσης, η χρήση των ΤΠΕ αυξάνει το ενδιαφέρον τους για το μάθημα καθώς τους βοηθά να ανακαλούν εύκολα πληροφορίες που σχετίζονται με το γνωστικό αντικείμενο, αλλά και ενισχύει την χωρική τους αντίληψη. Τέλος, η χρήση των χαρτών θεωρείται απαραίτητη για τη διδασκαλία των μαθημάτων αυτών.

masterThesis

storymaps (EL)
ArcGIS Online (EL)
πρωτοβάθμια εκπαίδευση (EL)
μαθητές (EL)
ψηφιακή αφήγηση (EL)


2019-02-22


2020-04-09T14:04:52Z

Μυτιλήνη




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.