Dalton Plan στη διδακτική έρευνα: η διερεύνηση του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων Dalton

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Dalton Plan στη διδακτική έρευνα: η διερεύνηση του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων Dalton (EL)

Τζιτζώκου, Σταυρούλα

aegean

Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της μεθόδου Dalton και διερευνά τους παράγοντες που επηρεάζουν την οργάνωση και τη λειτουργία των σχολείων που την χρησιμοποιούν. Η μέθοδος Dalton είναι ένας εναλλακτικός τρόπος εκπαίδευσης που ξεκίνησε στην αρχή του περασμένου αιώνα και με τα χρόνια αναπτύχθηκε και εξαπλώθηκε, σε σημείο να αποτελεί την κύρια μέθοδο εκπαίδευσης σε κάποιες χώρες. Τα βασικά γνωρίσματα της είναι η εστίαση στον μαθητή και η αυτονομία που έχει αυτός, όπως επίσης και οι τρεις αρχές πάνω στις οποίες βασίζεται: ελευθερία, συνεργασία και ατομική προσπάθεια. Σκοπός της έρευνας αποτέλεσε η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την οργάνωση και την λειτουργία των σχολείων Dalton, των χαρακτηριστικών της οργάνωσης και της λειτουργίας που επηρεάζονται από αυτούς τους παράγοντες και την επίδραση που έχουν στην αυτονομία των μαθητών. Για την υλοποίησή της ακολουθήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση αλλά και ποσοτική έρευνα, μέσω της χρήσης ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν πως η ηλικία και οι δεξιότητες, όσον αφορά την ταξινόμηση των μαθητών στα τμήματα και στις εργασίες και δραστηριότητες, η χρήση ΤΠΕ στις δραστηριότητες και τις εργασίες, ο μικρός αριθμός μαθητών και οι ιδιαίτερες ομάδες, στις οποίες ανήκουν, είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία και οργάνωση των σχολείων αυτών. Επίσης, η αυτονομία των μαθητών στη μεθοδολογία Dalton διατηρείται σε υψηλά επίπεδα. Ωστόσο, παρά τη μεγάλη εξάπλωση της εν λόγω εκπαιδευτικής μεθόδου, αυτή συνεχίζει να βρίσκεται στην σκιά του παραδοσιακού εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς εκείνο αποτελεί την πρωταρχική επιλογή εκπαίδευσης στις περισσότερες περιπτώσεις. Παρά το γεγονός που κάθε έρευνα που διεξήχθη είχε θετικά αποτελέσματα για την μέθοδο Dalton, η απουσία ενημέρωσης και κατανόησης της από την κοινωνία δημιουργεί ένα αίσθημα δισταγμού ώστε να την προτιμήσουν.

masterThesis

Dalton's method (EL)
organization and operation of Dalton schools (EL)
εναλλακτική εκπαίδευση (EL)
alternative education (EL)
οργάνωση και λειτουργία σχολείων Dalton (EL)
μέθοδος Dalton (EL)


2019-03-14


2020-04-22T07:36:56Z

Ρόδος



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.