Σχεδιασμός και ανάπτυξη διαδικτυακής κοινότητας πρακτικής για την δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων με φυσικές διαδρομές

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σχεδιασμός και ανάπτυξη διαδικτυακής κοινότητας πρακτικής για την δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων με φυσικές διαδρομές
Design and development of online community of practice for the development of learning scenarios with math and science trails

Γονίδη, Άννα

Φεσάκης, Γεώργιος
Παπασαλούρος, Ανδρέας
Φειδάκης, Μιχαήλ

masterThesis

2018-09-27
2020-05-04T12:28:14Z

Εφαρμογή: https://ltee.org/mcmgr/
Με τις σύγχρονες τεχνολογίες η εκπαίδευση έχει αλλάξει αρκετά τα τελευταία χρόνια και πολλές εφαρμογές έχουν ενταχθεί στο εκπαιδευτικό σύστημα. Το μαθηματικό μονοπάτι έχει ορισθεί ως μοντέλο μαθησιακής δραστηριότητας που μπορεί να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα των φορητών συσκευών για τον σχεδιασμό αποτελεσματικών μαθησιακών εμπειριών. Στα μαθηματικά μονοπάτια, οι μαθητές οδηγούνται μέσω ενός ψηφιακού χάρτη, σε μια σειρά προεπιλεγμένων τοποθεσιών που έχει ορίσει ο εκπαιδευτικός, όπου καλούνται να επιλύσουν ειδικά σχεδιασμένα μαθηματικά προβλήματα χρησιμοποιώντας πληροφορίες από το περιβάλλον γύρω τους. Η εφαρμογή https://mathcitymap.eu/ υποστηρίζει τη δημιουργία μαθηματικών μονοπατιών. Για την υποστήριξη της εφαρμογής αυτής και στην ελληνική κοινότητα εκπαιδευτικών, ήταν χρήσιμη η δημιουργία μιας εφαρμογής και σε γενικότερο πλαίσιο, κοινότητας, η οποία θα συμβουλεύει τους εκπαιδευτικούς για τα μαθηματικά μονοπάτια. Πιο συγκεκριμένα, τα μέλη της κοινότητας θα μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους, να ανταλλάζουν ιδέες και να σχολιάζουν τα μαθηματικά μονοπάτια που έχουν δημιουργήσει. Για το λόγο αυτό, θεωρήσαμε ότι θα ήταν χρήσιμη μία τέτοια εφαρμογή, η οποία ουσιαστικά θα είναι μία κοινότητα (forum) που θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς που σκοπεύουν αν ασχοληθούν με τα μαθηματικά μονοπάτια και να τα εντάξουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην παρούσα εργασία αρχικά παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο σχετικά με τη φορητή μάθηση και τα μαθηματικά μονοπάτια. Στη συνέχεια, αναλύεται η έννοια της διαδικτυακής κοινότητας, τι μπορεί να προσφέρει στους χρήστες της και ποια είναι τα στάδια της. Έπειτα παρουσιάζονται οι εφαρμογές. Η εφαρμογή MathCityMap, η οποία υποστηρίζει τη δημιουργία μαθηματικών μονοπατιών σε ψηφιακό χάρτη και η εφαρμογή MathCityMap Gr που αποτελεί μία κοινότητα εκπαιδευτικών που ασχολούνται με τα μαθηματικά μονοπάτια.

Education--Effect of technological innovations on (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh97007113)
Mobile communication systems in education (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2004144625)
Computer science--Mathematics (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85042295)

φορητή μάθηση
μαθηματικά μονοπάτια
εκπαιδευτικές κοινότητες
math city map community
math trails
mobile learning

Διδακτική Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Πολυτεχνική Σχολή - Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων
aegean

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.