Σχεδιασμός και ανάπτυξη διαδικτυακής κοινότητας πρακτικής για την δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων με φυσικές διαδρομές

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Design and development of online community of practice for the development of learning scenarios with math and science trails (EL)
Σχεδιασμός και ανάπτυξη διαδικτυακής κοινότητας πρακτικής για την δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων με φυσικές διαδρομές (EL)

Γονίδη, Άννα

aegean

Με τις σύγχρονες τεχνολογίες η εκπαίδευση έχει αλλάξει αρκετά τα τελευταία χρόνια και πολλές εφαρμογές έχουν ενταχθεί στο εκπαιδευτικό σύστημα. Το μαθηματικό μονοπάτι έχει ορισθεί ως μοντέλο μαθησιακής δραστηριότητας που μπορεί να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα των φορητών συσκευών για τον σχεδιασμό αποτελεσματικών μαθησιακών εμπειριών. Στα μαθηματικά μονοπάτια, οι μαθητές οδηγούνται μέσω ενός ψηφιακού χάρτη, σε μια σειρά προεπιλεγμένων τοποθεσιών που έχει ορίσει ο εκπαιδευτικός, όπου καλούνται να επιλύσουν ειδικά σχεδιασμένα μαθηματικά προβλήματα χρησιμοποιώντας πληροφορίες από το περιβάλλον γύρω τους. Η εφαρμογή https://mathcitymap.eu/ υποστηρίζει τη δημιουργία μαθηματικών μονοπατιών. Για την υποστήριξη της εφαρμογής αυτής και στην ελληνική κοινότητα εκπαιδευτικών, ήταν χρήσιμη η δημιουργία μιας εφαρμογής και σε γενικότερο πλαίσιο, κοινότητας, η οποία θα συμβουλεύει τους εκπαιδευτικούς για τα μαθηματικά μονοπάτια. Πιο συγκεκριμένα, τα μέλη της κοινότητας θα μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους, να ανταλλάζουν ιδέες και να σχολιάζουν τα μαθηματικά μονοπάτια που έχουν δημιουργήσει. Για το λόγο αυτό, θεωρήσαμε ότι θα ήταν χρήσιμη μία τέτοια εφαρμογή, η οποία ουσιαστικά θα είναι μία κοινότητα (forum) που θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς που σκοπεύουν αν ασχοληθούν με τα μαθηματικά μονοπάτια και να τα εντάξουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην παρούσα εργασία αρχικά παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο σχετικά με τη φορητή μάθηση και τα μαθηματικά μονοπάτια. Στη συνέχεια, αναλύεται η έννοια της διαδικτυακής κοινότητας, τι μπορεί να προσφέρει στους χρήστες της και ποια είναι τα στάδια της. Έπειτα παρουσιάζονται οι εφαρμογές. Η εφαρμογή MathCityMap, η οποία υποστηρίζει τη δημιουργία μαθηματικών μονοπατιών σε ψηφιακό χάρτη και η εφαρμογή MathCityMap Gr που αποτελεί μία κοινότητα εκπαιδευτικών που ασχολούνται με τα μαθηματικά μονοπάτια.

masterThesis

φορητή μάθηση (EL)
math city map community (EL)
μαθηματικά μονοπάτια (EL)
εκπαιδευτικές κοινότητες (EL)
math trails (EL)
mobile learning (EL)


2018-09-27


2020-05-04T12:28:14Z

Σάμος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.