Folklore and new technologies: teaching intervention using application for primary school students’ guidance in folklore museum of Rhodes

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Λαογραφία και Τ.Π.Ε: διδακτική παρέμβαση με χρήση εφαρμογής για περιήγηση μαθητών δημοτικού στο Λαογραφικό Μουσείο της Ρόδου (EL)
Folklore and new technologies: teaching intervention using application for primary school students’ guidance in folklore museum of Rhodes (EL)

Dimitrouli, Rodopi
Δημητρούλη, Ροδόπη

aegean

Η παρούσα εργασία πραγματεύεται δύο θέματα που αν και φαίνονται ασύνδετα, στην πραγματικότητα μπορούν να συσχετιστούν. Αυτά είναι η Λαογραφία και οι ΤΠΕ και μέσα από την έρευνα που διεξήχθη, έγινε προσπάθεια να αναδειχθεί η σχέση τους και η αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, επιφέροντας τα καλύτερα δυνατά μαθησιακά αποτελέσματα. Μέσα από την περιήγηση στο Λαογραφικό Μουσείο, όλοι οι μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν πράγματα για τον πολιτισμό, την ιστορία και την παράδοση του τόπου στον οποίο ζουν. Επιπρόσθετα, η μία από τις δύο ομάδες που αποτέλεσαν το δείγμα, χρησιμοποίησε τεχνολογικά μέσα και πιο συγκεκριμένα φορητές συσκευές (ταμπλέτες), καθώς και μία εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας, που ονομάζεται «Actionbound». Με αυτόν τον τρόπο, ο περίπατος σε ένα μουσείο απέκτησε διαφορετικό χαρακτήρα και αποτέλεσε μία εμπειρία με πλούσια μαθησιακά οφέλη. Αυτό αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τα ερωτηματολόγια που μοιράστηκαν στους συμμετέχοντες της συγκεκριμένης ομάδας μετά την περιήγηση. Πιο συγκεκριμένα, οι επιδόσεις -στις ερωτήσεις σχετικά με τις νέες γνώσεις που απέκτησαν- των συμμετεχόντων αυτής της ομάδας, ήταν πολύ καλύτερες. Επιπρόσθετα, ο βαθμός ικανοποίησής τους διέφερε αισθητά από τους συμμετέχοντες της άλλης ομάδας. To δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν μαθητές τετάρτης τάξης Δημοτικών σχολείων της Ρόδου. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, το οποίο μοιράστηκε στους μαθητές πριν και μετά την περιήγηση στο μουσείο. Επιπρόσθετα, υπήρξε ανατροφοδότηση - για τις νέες γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές αλλά και για την άποψή τους για τις νέες τεχνολογίες και την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία- μετά την ολοκλήρωση των ξεναγήσεων. Οι μαθητές που χρησιμοποίησαν τις φορητές συσκευές κλήθηκαν να απαντήσουν στις συγκεκριμένες ερωτήσεις ηλεκτρονικά, ενώ οι υπόλοιποι προφορικά.
This paper deals with two themes that despite they seem incoherent they can actually be related. These themes are Folklore and ICT and through the research that has been carried out, an effort has been made to highlight their relationship and their utilization in the educational process, achieving the best possible learning results. Through the Folklore Museum tour, all the participants in this survey had the opportunity to learn about the culture, history and tradition of the town where they live. Additionally, one of the two sample teams used technology, and more specifically portable devices (tablets), as well as an augmented reality application, called «Actionbound». In this way, the museum tour has acquired a different character and it was an experience with many learning benefits. This is evidenced by the results of the questionnaires shared with the participants of this group after the tour. In particular, the performance -in the questions about the acquisition of new knowledge- of the participants in this group were much better than the performance of the other group. Additionally, the level of satisfaction differed significantly from those of the other group. The sample of the survey was the fourth-grade pupils of the Municipal Schools of Rhodes. The research tool was a questionnaire, which was shared with students before and after the museum tour. Additionally, there was feedback - about the new knowledge acquired by students, but also about their opinion of new technologies and their utilization of the educational process - after the tours were completed. Students who used mobile devices were asked to answer these questions electronically, while the others answered the questions orally.

masterThesis

Augmented Reality (AR) (EL)
folklore (EL)
Επαυξημένη Πραγματικότητα (Ε.Π.) (EL)
λαογραφία (EL)
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) (EL)
Informational and Communicational Technology (I.C.T.) (EL)


2018-09-14


2020-05-10T07:25:21Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.