Το φαινόμενο της γυάλινης οροφής στις τουριστικές-ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Το φαινόμενο της γυάλινης οροφής στις τουριστικές-ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
The phenomenon of glass ceiling in hospitality industry

Αργυρίου, Μαρία

Κυριακάκη, Άννα

bachelorThesis

2022-05-19T07:25:43Z
2021-10-30

Η έρευνα της παρούσας εργασίας προτιμήθηκε να γίνει σύμφωνα με την ποσοτική μεθοδολογία έρευνας. Συγκεντρώθηκαν 79 ολοκληρωμένα και ορθώς συμπληρωμένα ερωτηματολόγια.
Στα τελευταία χρόνια οι γυναίκες λαμβάνουν ακόμα μεγαλύτερο μέρος στην σύνθεση του εργατικού δυναμικού ανά τον κόσμο. Οι γυναίκες φαίνεται να απολαμβάνουν περισσότερη αντιπροσώπευση απ’ ότι είχαν ποτέ, και εκτός αυτού δεν βρίσκονται πλέον μόνο σε ‘’παραδοσιακά’’ επαγγέλματα που τους είχαν αποδοθεί ανά τα χρόνια όπως η διδασκαλία μικρών παιδιών και η νοσηλευτική. Πλέον οι γυναίκες διεκδικούν μία θέση και σε επαγγέλματα που θεωρούταν μέχρι στιγμής παραδοσιακά ‘’αρσενικά’’. Ωστόσο, πολυάριθμες μελέτες έχουν διαπιστώσει μικρή και κακή εκπροσώπηση των γυναικών στο ανώτερο επαγγελματικό κλιμάκιο. Αυτή η υπο-εκπροσώπηση των γυναικών στην κορυφαία θέση ονομάστηκε ‘’Γυάλινη Οροφή’’. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε από την Ann Morrison τη δεκαετία του 1980. Σύμφωνα με τον Morrison η γυάλινη οροφή αναφέρεται σε αόρατα εμπόδια ή μπλοκαρίσματα που δημιουργούν εμπόδια στις γυναίκες και άλλες μειονότητες από την άνοδο στις κορυφαίες ηγετικές θέσεις. Ο όρος, γυάλινη οροφή, έγινε δημοφιλής αργότερα από τους δημοσιογράφους της Wall Street Journal το 1986. Η εργασία αυτή έχει σκοπό να διερευνήσει την θέση της γυναίκας στην αγορά εργασίας ανά τα χρόνια και να εξερευνήσει το φαινόμενο τις γυάλινης οροφής και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει, καθώς και τρόπους αντιμετώπισης του. Εκφάνσεις του φαινομένου θα μελετηθούν ειδικότερα για τις τουριστικές και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, μέσω ανασκόπησης της βιβλιογραφίας και έρευνας.

Hotels
Tourism
Women
Labor supply
Leadership
Glass ceiling (Employment discrimination)
Business enterprises
Hospitality industry

Γυάλινη οροφή
ξενοδοχεία
γυναίκα
glass ceiling
hotel
women

aegean
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Επιστημών της Διοίκησης - Τμήμα Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.