Διαμόρφωση και διαχείριση της ψηφιακής ταυτότητας των μαθητών στα διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διαμόρφωση και διαχείριση της ψηφιακής ταυτότητας των μαθητών στα διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα

Σχίζα, Ευσταθία

Κοκολάκης, Σπύρος
Καρύδα, Μαρία
Μήτρου, Ευαγγελία

masterThesis

2016-03-09
2022-06-07T12:59:51Z

Στη σύγχρονη εποχή οι έφηβοι μαθητές περνούν μεγάλο μέρος του χρόνου τους μπροστά στην οθόνη ενός επικοινωνιακού ψηφιακού εργαλείου, όπως λάπτοπ, ταμπλετ, κινητό κλπ κυρίως με στόχο την επικοινωνία, τη διασκέδαση, τη μάθηση. Ειδικότερα η συμμέτοχη τους στα σύγχρονα κοινωνικά διαδικτυακά περιβάλλοντα όπως το facebook, αποτελεί στοιχείο της καθημερινής τους ενασχόλησης και συμπεριφοράς. Έτσι παράλληλα με τη διαμόρφωση της ταυτότητας του εφήβου στο πραγματικό κοινωνικό περιβάλλον, αναπτύσσεται και μια άλλη ταυτότητα, η ψηφιακή ταυτότητα, είτε ως μέρος της προηγούμενης είτε αυτόνομα, η οποία ενδέχεται να είναι και συνιστώσα της πραγματικής. Η ψηφιακή ταυτότητα αφορά τον τρόπο με τον οποίο ο έφηβος μαθητής παρουσιάζεται, υπάρχει και αλληλεπιδρά μέσα στον ψηφιακό κόσμο και συγκεκριμένα στα διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα. Η παρούσα διπλωματική εστίασε στη διαμόρφωση και τη διαχείριση της ψηφιακής ταυτότητας του έφηβου μαθητή στα διαδικτυακά κοινωνικά περιβάλλοντα. Είχε στόχο να διερευνήσει πλευρές του θέματος όπως, ποια είναι τα χαρακτηριστικά που ένας μαθητής προβάλλει μέσω των κοινωνικών δικτύων, πώς αντιλαμβάνεται την έννοια της ελευθερίας και των ηθικών αξιών, τι σημαίνει για ένα μαθητή η έννοια του διαδικτυακού φίλου και πως όλα αυτά τελικά μπορεί να διαφέρουν από τα αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται μέσω ποιοτικής ερευνητικής προσέγγισης. Λήφθηκαν ημι-δομημένες ομαδικές συνεντεύξεις από τρεις ομάδες μαθητών, ηλικίας από 12 έως 15, που ανήκουν σε διαφορετικές σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Νομό Κυκλάδων. Παράλληλα μέσω παρατήρησης καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων ποιοτικά στοιχεία της συνομιλίας-συνέντευξης, μέσω της παρακολούθησης των αντιδράσεων των μαθητών και των μη λεκτικών τους μηνυμάτων στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασης με τους άλλους μαθητές και την ερευνήτρια. Το υλικό των συνεντεύξεων υπέστη επεξεργασία με τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου και θα σχολιαστεί ταυτόχρονα με την παρουσίασή του. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι δυνατόν να οδηγήσουν στην ανάγκη ανάπτυξης εκπαιδευτικών αλλά και άλλων εφαρμογών ελκυστικών και οικείων προς τους μαθητές μέσα σε ασφαλέστερα πλαίσια και κανόνες ασφαλούς συμπεριφοράς.

Adolescence (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85000952)
Online social networks (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2006006990)
Online identities (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2006002330)

Έφηβοι
Κοινωνικά Δίκτυα
Ψηφιακή Ταυτότητα
Social Networking Sites
Adolescents
Digital Identity

Τεχνολογίες και Διοίκηση Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Θετικών Επιστημών - Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων
aegean

Default License




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)