Παιχνιδοποίηση στη διδασκαλία των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Παιχνιδοποίηση στη διδασκαλία των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (EL)

Κυρατσού, Αικατερίνη

aegean

Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί εφαρμογή της παιχνιδοποίησης σε πολλούς τομείς καθώς δημιουργεί αφοσίωση, εμπλοκή και κινητοποίηση των χρηστών στις δραστηριότητες και στις διαδικασίες που εμπλέκονται. Η έννοια της παιχνιδοποίησης ορίζεται ως η χρήση μηχανισμών παιχνιδιού σε περιβάλλοντα που δεν έχουν σχέση με το παιχνίδι. Στη σύγχρονη εποχή, υπάρχει ανάγκη για εισαγωγή της παιχνιδοποίησης στις μαθησιακές τους δραστηριότητες, καθώς η έλλειψη εμπλοκής και κινητοποίησης των φοιτητών να συμμετέχουν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία, έχει ως αποτέλεσμα σε μερικές περιπτώσεις να υπάρχει πτώση στον αριθμό των φοιτητών του πολυτεχνείου που ολοκληρώνουν τις σπουδές στο τυπικό έτος. Οι εκπαιδευτικοί που παρακολουθούν τις τρέχουσες διεθνείς εξελίξεις, χρησιμοποιούν νέες τεχνικές και προσεγγίσεις ώστε να προκαλέσουν τη δραστηριότητα των μαθητών και να τους κινητοποιήσουν να συμμετέχουν στην κατάρτιση των γνώσεων, μία από αυτές τις τεχνικές είναι η παιχνιδοποίηση. Στη παρούσα διπλωματική αναλύονται μελέτες περίπτωσης εφαρμογής παιχνιδοποίησης στη διδασκαλία των τεχνολογιών πληροφορικής και τεχνολογιών, οι οποίες διαπίστωσαν ότι καθώς η παιχνιδοποίηση δημιουργεί κίνητρα, αυξάνει την εμπλοκή και προκαλεί αλλαγή συμπεριφοράς των φοιτητών, η εφαρμογή της είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της συμμετοχής και τη βελτίωση της ακαδημαϊκής επίδοσης. Ωστόσο, μπορεί να υπάρξει αποτυχία εμπλοκής των φοιτητών και επομένως αποτυχία της εφαρμογής της, εάν δεν δοθεί η απαραίτητη προσοχή στην ύπαρξη ενδιαφερόντων προκλήσεων και επιβραβεύσεων. Η ανάλυση των μελετών περίπτωσης είχε ως επακόλουθο τη δημιουργία ενός προτεινόμενου πλαισίου, που έχει ως στόχο την αύξηση της συμμετοχής και τη βελτίωση της ακαδημαϊκής επίδοσης μέσω της χρήσης των στοιχείων των παιχνιδιών.

masterThesis

gamification (EL)
Πλαίσιο παιχνιδιποίησης στην εκπαίδευση (EL)
Engagement students (EL)
Gamification framework in education (EL)
Παιχνιδοποίηση (EL)
university education (EL)
διδασκαλία (EL)
Στοιχεία παιχνιδιών (EL)
Δέσμευση φοιτητών (EL)
Game elements (EL)


2016-03


2022-06-07T13:00:10Z

Σάμος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.