Ενίσχυση της μαθησιακής αποτελεσματικότητας μέσω στρατηγικών συνεργατικής μάθησης & χρήσης εικονικών κόσμων

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ενίσχυση της μαθησιακής αποτελεσματικότητας μέσω στρατηγικών συνεργατικής μάθησης & χρήσης εικονικών κόσμων
Improve learning outcomes through collaborative learning strategies and use of virtual worlds

Ματανάς, Κωνσταντίνος

Σκίανης, Χαράλαμπος
Καβαλλιεράτου, Εργίνα
Κλωνάρη, Αικατερίνη

masterThesis

2017-02-16
2022-06-07T13:00:20Z

Σκοπός της εργασίας είναι να καταγράψει και να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο ένα τρισδιάστατο εικονικό περιβάλλον όπως το Second Life (SL), μπορεί να αξιοποιηθεί στην εκπαιδευτική πρακτική για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων συγκριτικά με την παραδοσιακή διδασκαλία. Η εργασία μελετά τα βασικά χαρακτηριστικά της πλατφόρμας, ως προς την εκπαιδευτική της χρήση και εξετάζει τη συνάφεια των σύγχρονων θεωριών μάθησης με το εικονικό περιβάλλον. Παρουσιάζεται η σχεδίαση και η υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού σεναρίου με χρήση περιβάλλοντος εικονικής πραγματικότητας. Τέλος παρουσιάζεται μία μελέτη περίπτωσης με αντικείμενο την αξιολόγηση και παράλληλα την αξιοποίηση του SL από μαθητές Γυμνασίου για την ενίσχυση της συνεργατικής μάθησης. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι τρισδιάστατοι εικονικοί κόσμοι, ως υποστηρικτικά εργαλεία μάθησης, δεν επιφέρουν σημαντικές διαφορές στο γνωστικό πεδίο σε σχέση με την παραδοσιακή διδασκαλία, ωστόσο παρουσιάζουν βελτιωμένα μαθησιακά αποτελέσματα, σε επίπεδο στάσεων, συμπεριφορών και δεξιοτήτων.
The purpose of this project is to research and write down the way that a 3D virtual environment, like the Second Life (SL), can be used in the educational process for the improvement of learning results in comparison to traditional education. The project studies the basic elements of the platform: its educational use and also its convergence to the contemporary theories of learning in the virtual environment. Furthermore, the designing and the implementation of an educational plot along with the use of a 3D virtual reality are also presented in the project. In the end, a special case-study on the evaluation and the use of SL by students of Secondary Education are also examined in the field of collaborative learning. The findings show that 3D virtual environments, as supportive tools of learning, do not bring important differences in the learning process in comparison with the traditional learning. However, they do present significant learning results concerning attitudes, behaviors and skills of the students.

Virtual reality in education (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh99013951)

Εικονικοί κόσμοι
Εικονική πραγματικότητα
Συνεργατική μάθηση
3D virtual world
Second Life
Collaborative learning

Διδακτική Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Θετικών Επιστημών - Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων
aegean

Default License




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)