Εφαρμοσμένα εκπαιδευτικά σενάρια βιωματικής μάθησης της τοπικής ιστορίας στην ανάπτυξη πολιτισμικής συνείδησης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εφαρμοσμένα εκπαιδευτικά σενάρια βιωματικής μάθησης της τοπικής ιστορίας στην ανάπτυξη πολιτισμικής συνείδησης (EL)
Applied educational scenarios of experiential learning of local history in the development of cultural consciousness (EN)

Παπούλιας, Νικόλαος
Αστρουλάκης, Νικόλαος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
βιωματική μάθηση; εκπαιδευτικό σενάριο (EL)
experiential learning; educational scenario (EN)

2020-09-04


Η παρούσα εργασία δημοσιοποιεί τα αποτελέσματα της διδακτικής προσέγγισης που διεξήχθη τα σχολικά έτη 2013 ως 2017 στις Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του 3ου Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας. Στο πλαίσιο της διδακτικής προσέγγισης ακολουθήθηκε η μέθοδος της βιωματικής μάθησης μέσω επιλεγμένων εκπαιδευτικών σεναρίων. Οι μαθητές επεξεργάστηκαν, βιωματικά, πολιτισμικές θεματικές της τοπικής ιστορίας της Άμφισσας και παρήγαγαν πολιτισμικό υλικό. Η εργασία αποκαλύπτει τη δυνατότητα ανάπτυξης της πολιτισμικής συνείδησης μέσω της βιωματικής μάθησης της τοπικής ιστορίας και του τοπικού πολιτιστικού στοιχείου σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μελετητές και εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να αλιεύσουν στοιχεία από την παρούσα προσέγγιση για περαιτέρω έρευνα και εφαρμογή. (EL)
The paper demonstrates the results of the teaching approach conducted in the school years 2013 to 2017 in the 4th, 5th and 6th grades of the 3rd Primary School of Amfissa. In the framework of the teaching approach, the method of experiential learning was followed through selected educational scenarios. The students elaborated, experientially, cultural areas of the local history of Amfissa and produced cultural material. The paper reveals the prospect of developing cultural consciousness through experiential learning of the local history and the local cultural element in primary school students. Researchers and teachers could retrieve aspects from this approach for further research and implementation. (EN)


βιωματική μάθηση (EL)
πολιτισμός (EL)
τοπική ιστορία (EL)
κοινωνικός εποικοδομισμός (EL)
εκπαίδευση (EL)
πολιτισμική συνείδηση (EL)
εκπαιδευτικό σενάριο (EL)
experiential learning (EN)
educational scenario (EN)
Education (EN)
social constructivism (EN)
local history (EN)
cultural consciousness (EN)
Culture (EN)

Έρευνα στην Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Ε.Π.Ε.Ε.Π. / Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (EL)


2241-7303
Έρευνα στην Εκπαίδευση; Τόμ. 9 Αρ. 1 (2020); 112-124 (EL)
Hellenic Journal of Research in Education; Vol. 9 No. 1 (2020); 112-124 (EN)

Copyright (c) 2020 ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΣΤΡΟΥΛΑΚΗΣ, ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.