Η παρούσα εργασία υποστηρίζει την ανάγκη αξιοποίησης της αφηγηματικής νοημοσύνης στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η αφηγηματική νοημοσύνη στηρίζει και ενισχύει τον αφηγηματικό γραμματισμό, που αναφέρεται στη δεξιότητα λειτουργικής και κριτικής πρόσληψης και σύνθεσης αφηγήσεων, στην ευρύτερη σημασία του όρου, σε ποικίλα επικοινωνιακά περικείμενα. Η δεξιότητα αυτή δεν καλλιεργείται αποκλειστικά μέσα από τη γλωσσική διδασκαλία του κειμενικού είδους της αφήγησης, αλλά συνδέεται με διάφορα γνωστικά αντικείμενα, έχοντας χαρακτήρα διεπιστημονικό και διαθεματικό, και αφορά μια εγγενή γνωστική διαδικασία κατανόησης και ερμηνείας του κόσμου. Στο πλαίσιο της εργασίας παρουσιάζεται η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης, προσδιορίζεται εννοιολογικά η αφηγηματική νοημοσύνη, τονίζεται η σημασία καλλιέργειάς της στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρουσιάζονται οι επιμέρους δεξιότητες οι οποίες τη συνιστούν, και διατυπώνονται οι στόχοι ενός διαθεματικού Προγράμματος Σπουδών για την Αφήγηση.
(EL)
The paper suggests the need of deploying narrative intelligence in the contemporary educational setting. Narrative intelligence supports and enhances narrative literacy, the ability of functional and critical reception and composition of “stories”, in the broad sense of the term, in multifarious communicative contexts. In fact, this type of ability is not cultivated solely through teaching the narrative genre, as part of language teaching, but is linked closely with various subjects in the curriculum, and, most importantly, plays a fundamental role in the human understanding and interpreting of the social and physical environment. After a presentation of some basic aspects of the multiple intelligences theory, the concept of narrative intelligence is defined and the importance of its cultivation in the educational process is emphasized. Finally, there is a review of the particular skills that constitute it, as well as of main educational objectives, at which an interdisciplinary narrative curriculum could aim.
(EN)