Μετα-ανάλυση της σχέσης μεταξύ της αυτεπάρκειας των εκπαιδευτικών και της επαγγελματικής ικανοποίησης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μετα-ανάλυση της σχέσης μεταξύ της αυτεπάρκειας των εκπαιδευτικών και της επαγγελματικής ικανοποίησης (EL)
Meta-analysis of the association of teachers' self-efficacy and job satisfaction (EN)

Κατσαντώνης, Ιωάννης
Κατσαντώνης, Αργύριος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Ποσοτική μεθοδολογία; Μετα-ανάλυση (EL)
Quantitative methodology; Meta-analysis (EN)

2022-05-20


Η αυτεπάρκεια αποτελεί σημαντικό παράγοντα που συμβάλλει στην ενίσχυση της επαγγελματικής ικανοποίησης και γενικότερα, της ψυχικής υγείας των εκπαιδευτικών. Επομένως, σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διαπιστώσει τη γενικευσιμότητα και το μέγεθος της σχέσης της αυτεπάρκειας με την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. 49 συντελεστές συσχέτισης συλλέχθηκαν από 45 εμπειρικές μελέτες (δείγμα Ν=28573 εκπαιδευτικοί) και μετα-αναλύθηκαν. Τα αποτελέσματα της μετα-ανάλυσης τυχαίων επιδράσεων έδειξαν πως η μέση συσχέτιση μεταξύ αυτεπάρκειας και επαγγελματικής ικανοποίησης είναι μέτρια (μ=.37) και στατιστικώς σημαντική. Επιπλέον, η ανάλυση πολλαπλής μετα-παλινδρόμησης επεσήμανε πως το μέγεθος αυτής της συσχέτισης διαφέρει ανάλογα με την περιοχή προέλευσης του δείγματος, ανάλογα με το είδος δημοσίευσης της μελέτης και την εκπαιδευτική βαθμίδα, ενώ το πλήθος των ερωτημάτων, το έτος δημοσίευσης και το είδος του ερωτηματολογίου δεν διαφοροποιούν το μέγεθος της συσχέτισης. Συνοπτικά, τα ευρήματα της παρούσας μετα-αναλύσης μπορούν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα για τη κατανόηση της φύσης της σχέσης μεταξύ της αυτεπάρκειας και της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών μεταξύ κρατών. (EL)
Self-efficacy is an important factor that contributes to the improvement of job satisfaction and mental health of teachers. Thus, the purpose of the present research is to examine the generalisability and magnitude of the relationship of teachers’ self-efficacy and job satisfaction. 49 correlation coefficients were collected from 45 empirical studies (sample of N=28573 teachers) and were meta-analysed. The results of the random-effects meta-analysis showed that the average correlation was of moderate effect size (μ=.37) and statistically significant. Further, a multiple meta-regression model indicated that the magnitude of the correlation varies depending on the area of the sample, the type of publication and the school type, whilst the date of publication, the number of the items and the type of the questionnaire do not differentiate the magnitude of the correlation. In short, the findings of the present meta-analysis can be especially useful for increasing our understanding of the nature of the relationship between teachers’ self-efficacy and job satisfaction across countries. (EN)


επαγγελματική ικανοποίηση (EL)
εκπαιδευτικοί (EL)
μετα-ανάλυση (EL)
ψυχική υγεία (EL)
αυτεπάρκεια (EL)
mental health (EN)
teachers (EN)
self-efficacy (EN)
meta-analysis (EN)
job satisfaction (EN)

Έρευνα στην Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Ε.Π.Ε.Ε.Π. / Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (EL)


2241-7303
Έρευνα στην Εκπαίδευση; Τόμ. 11 Αρ. 1 (2022); 116-129 (EL)
Hellenic Journal of Research in Education; Vol. 11 No. 1 (2022); 116-129 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2022 Ιωάννης Κατσαντώνης, Αργύριος Κατσαντώνης (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.