Η πολυπολιτισμική αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών και η σχέση της με τη διαχείριση της πολυπολιτισμικής τάξης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η πολυπολιτισμική αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών και η σχέση της με τη διαχείριση της πολυπολιτισμικής τάξης (EL)
Teachers' multicultural self-efficacy and its relationship with classroom management style (EN)

Stavara, Charikleia
Λαμπροπούλου, Αικατερίνη

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-10-22


Η αυξανόμενη πολυπολιτισμική σύνθεση των σχολείων υποδεικνύει την ανάγκη για εφαρμογή των αρχών της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής. Προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν με βάση τις αρχές της, είναι σημαντικό να νιώθουν ικανοί/ές και επαρκείς να αξιοποιήσουν όσα απαιτεί μια εκπαίδευση πολυπολιτισμικά προσανατολισμένη. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων πολυπολιτισμικής αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η σχέση της με την προσέγγιση που ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί ως προς τη διαχείριση της πολυπολιτισμικής τάξης. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 139 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αττικής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος χαρακτηρίζονται από υψηλό βαθμό πολυπολιτισμικής αυτοαποτελεσματικότητας και ότι προτιμούν την αλληλεπιδραστική προσέγγιση ως προς τη διαχείριση της τάξης. Τέλος, τα ευρήματα ανέδειξαν την στατιστικώς σημαντική συσχέτιση της αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών με το μοντέλο διαχείρισης της τάξης και, πιο συγκεκριμένα, ότι όσο υψηλότερο βαθμό πολυπολιτισμικής αυτοαποτελεσματικότητας διαθέτουν, τείνουν να υιοθετούν λιγότερο παρεμβατικές προσεγγίσεις, στις οποίες οι μαθητές έχουν μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά και ευθύνη. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας μπορούν να συμβάλλουν στην καλύτερη κατανόηση της κρισιμότητας των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για την επάρκειά τους στην διαχείριση των πολυπολιτισμικών τάξεων ως προς την επιλογή στρατηγικών διαχείρισης της διδασκαλίας τους και της συμπεριφοράς των μαθητών και των μαθητριών στην τάξη τους. (EL)
The continuously increasing cultural diversity in schools indicates the need for implementation of an intercultural oriented pedagogy. In order for teachers to implement an intercultural oriented education they should feel competent enough to perform such a task. The purpose of the current study is to examine primary teachers’ multicultural self-efficacy beliefs and its relationship with classroom management approaches in multicultural classrooms. The sample consists of 139 teachers from primary schools in the district of Attiki. The study results suggest that primary teachers have high levels of multicultural self-efficacy, and they tend to be interactionalists. In addition, findings reveal a negative relationship between the aforementioned variables, which means that teachers with higher levels of multicultural self-efficacy prefer less interventional approaches on classroom management. The findings of this research contribute to an understanding of the importance of the teachers’ efficacy beliefs in managing multicultural classrooms to the choice of instructional and behaviour management strategies. (EN)


πολιτισμικά υπεύθυνη διδασκαλία (EL)
Διαχείριση σχολικής τάξης (EL)
διαπολιτισμική εκπαίδευση (EL)
πολυπολιτισμική αυτοαποτελεσματικότητα (EL)
διαχείριση σχολικής τάξης (EL)
Αυτοαποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού (EL)
Διαπολιτισμική εκπαίδευση (EL)
εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (EL)
classroom management (EN)
intercultural education (EN)
culturally responsive teaching (EN)
Interculutral education (EN)
teachers' self efficacy (EN)
multicultural self-efficacy (EN)
primary education teachers (EN)

Έρευνα στην Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Ε.Π.Ε.Ε.Π. / Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (EL)


2241-7303
Έρευνα στην Εκπαίδευση; Τόμ. 11 Αρ. 1 (2022); 217-240 (EL)
Hellenic Journal of Research in Education; Vol. 11 No. 1 (2022); 217-240 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2022 Χαρίκλεια Σταβάρα, Αικατερίνη Λαμπροπούλου (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.