Η σχέση της πολυδυναμικότητας και της αυτοαποτελεσματικότητας στα χαρισματικά παιδιά ηλικίας 15-18 στην Ελλάδα

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η σχέση της πολυδυναμικότητας και της αυτοαποτελεσματικότητας στα χαρισματικά παιδιά ηλικίας 15-18 στην Ελλάδα (EL)
The relationship between multipotentiality and self-efficacy in gifted teenagers in Greece (EN)

Sampsonidis, Dimitrios

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-01-17


Η έρευνα αποσκοπεί στην ταυτοποίηση των χαρακτηριστικών της πολυδυναμικότητας στην Ελλάδα, στην επίδραση των δημογραφικών στοιχείων στην μεταβλητή και στην εκτίμηση της σχέση της πολυδυναμικότητας και της αυτοαποτελεσματικότητας στα χαρισματικά παιδιά ηλικίας 15-18. Στην έρευνα συμμετείχαν 103 χαρισματικά παιδιά από τους συλλόγους Mensa και τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων χαρισματικών και ταλαντούχων παιδιών. Από τα αποτελέσματα, προέκυψαν υψηλά επίπεδα γενικευμένης αυτοαποτελεσματικότητας. Ο Κοινωνικός τύπος επαγγελματικών ενδιαφερόντων βρέθηκε ως επικρατέστερος ακολουθούμενος από τον Πρακτικό και τον Καλλιτεχνικό τύπο. Από τους παράγοντες στατιστικά σημαντική σχέση με την πολυδυναμικότητα βρέθηκε να έχει ο τύπος σχολείου και η ηλικία. (EL)
This study aims to identify the characteristics of multipotentiality in Greece and the effects of demographics on the variable and to assess the relationship between multipotentiality and self-efficacy in gifted children aged 15-18. 103 gifted children from Mensa and the Association of Parents and Guardians of Gifted and Talented Children participated in the study. The results of the survey revealed high levels of generalized self-efficacy in this sample. The Social type of vocational interests was found to be the most predominant followed by the Practical and Artistic types. Among the factors, school type and age were found to have a statistically significant relationship with multipotentiality. (EN)


πολυδυναμικότητα (EL)
πολυμάθεια (EL)
χαρισματικοί μαθητές (EL)
αυτοαποτελεσματικότητα (EL)
Επαγγελματικός Προσανατολισμός (EL)
σταδιοδρομία (EL)
επαγγελματικός προσανατολισμός (EL)
gifted students (EN)
multipotentiality (EN)
self-efficacy (EN)
career guidance (EN)
Polymathy (EN)
career counselling (EN)

Έρευνα στην Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Ε.Π.Ε.Ε.Π. / Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (EL)


2241-7303
Έρευνα στην Εκπαίδευση; Τόμ. 12 Αρ. 1 (2023); 1-19 (EL)
Hellenic Journal of Research in Education; Vol. 12 No. 1 (2023); 1-19 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2023 Δημήτριος Σαμψωνίδης (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.