Applying consumer behavioral theory to VFR travelers

This item is provided by the institution :
Technological Educational Institute of Athens   

Repository :
Ypatia - Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Applying consumer behavioral theory to VFR travelers (EN)

Κατσώνη, Βασιλική Κ. (EL)
Λύτρας, Περικλής Ν. (EL)
Παπαγεωργίου, Αθηνά Ν. (EL)

full paper
conferenceItem

2015-05-14
2015-05-14T10:50:35Z

2012


Είναι πρακτικά συνεδρίου (EL)
This study contributes to the understanding of the visiting friends and relatives (VFR) travel segment, as it focuses on the use of internal and external information sources for travel consumer behaviour, discussing the implications of distribution channels. The data are representative of the province of Arcadia, Greece, serving as a research field of a longitudinal study. The results of the research give the industry the possibility of improving information distribution systems and an understanding of VFR travellers’ consumer behaviour in order to make adequate marketing decisions. (EN)
2nd Advances in hospitality and tourism marketing and management conference (EN)


**N/A**-Εμπόριο
Commerce
Consumer behaviour
Distribution channels
Tourism
VFR travellers
Συμπεριφορά καταναλωτών
Τουρισμός
Ταξιδιώτες
Κανάλια διανομής
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85136255
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2007007096
**N/A**-Τουρισμός
Εμπόριο

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Κατεύθυνση Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενείας (EL)

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
free




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)