Ο Ρόλος του Ψηφιακού Μετασχηματισμού και της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση: Η περίπτωση της Περιφέρειας Πελοποννήσου

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ο Ρόλος του Ψηφιακού Μετασχηματισμού και της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση: Η περίπτωση της Περιφέρειας Πελοποννήσου (EL)

Τζαβέλλα, Βασιλική
Λαζακίδου, Αθηνά

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο από Ομότιμους Αξιολογητές (EL)

2024-09-04


Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Δημόσιου Τομέα είναι ένα επίκαιρο θέμα που απασχολεί όλο και περισσότερο τις κυβερνήσεις καθώς η τεχνολογία αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και διεισδύει όλο και περισσότερο στην καθημερινότητα των πολιτών (Ρηγόπουλος, 2017). Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση αποτελεί μία ουσιαστική ευκαιρία ριζικού ψηφιακού μετασχηματισμού για τη Δημόσια Διοίκηση(Σπινέλλης κ.ά., 2018). Αναδύεται επιπλέον η ανάγκη για βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών όσο και των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα για αποτελεσματικότερες δημόσιες ψηφιακές υπηρεσίες (Σπινέλλης, κ.ά., 2021). Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να εξετάσει τη μετάβαση της Δημόσιας Διοίκησης στην ψηφιακή εποχή σε σχέση με κύριους αποδέκτες τους διοικητικούς υπαλλήλους. Πιο συγκεκριμένα, κι επειδή έως τώρα είναι πολύ περιορισμένη η καταγραφή στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Β΄ βαθμού στην Πελοπόννησο με τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες και περιφερειακές ανισότητες που την διέπουν, διερευνάται ο ρόλος του Ψηφιακού Μετασχηματισμού και της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση και ειδικότερα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα μέσω της συλλογής στοιχείων βασισμένη σε ερωτηματολόγιο δομημένο, με βάση την βιβλιογραφική ανασκόπηση, σε πέντε υποενόητες αναφορικά με τα ερευνητικά ερωτήματα. Για την επιλογή του δείγματος ακολουθήθηκε η μέθοδος της απλής τυχαίας δειγματοληψίας. Μέσω της έρευνα επιχειρείται η αξιολόγηση της ικανοποίησης των υπαλλήλων από τις δράσεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της σχετικά με συγκεκριμένες προϋποθέσεις που τέθηκαν (Ανθρώπινο Δυναμικό, Συνεργασίες και Πόροι, Διοικητικές Διαδικασίες, Ψηφιακές Δεξιότητες ), του βαθμού ικανοποίησης των υπαλλήλων για τα εκπαιδευτικά προγράμματα εκμάθησης των νέων πληροφοριακών συστημάτων και της βελτίωσης της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας των υπαλλήλων της, καθώς και αν οι συνθήκες είναι ώριμες στην Περιφέρεια Πελοποννήσου για την αποτελεσματική και αποδοτική εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων που αναβαθμίζουν τις ψηφιακές δεξιότητες των υπαλλήλων της. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, οδηγούμαστε σε συμπεράσματα σχετικά με τη σύγκλιση της αξιολόγησης των υπαλλήλων στη δήλωση ικανοποίησής τους ως προς τις προϋποθέσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Οργανισμού με παράλληλη μελέτη της συσχέτισης μεταξύ των προϋποθέσεων ψηφιακού εκσυγχρονισμού και διατυπώνονται προτάσεις για περαιτέρω έρευνα. (EL)
The Digital Transformation of the Public Sector is a topical issue that increasingly concerns governments as technology develops at a rapid pace and penetrates more and more into the everyday life of citizens (Rigopoulos, 2017). Electronic governance is an essential opportunity for radical digital transformation for the Public Administration (Spinellis et al., 2018). In addition, the need to improve the digital skills of citizens as well as public sector workers for more effective public digital services is emerging (Spinellis et al., 2021). The purpose of this study is to examine the transition of Public Administration to the digital age in relation to the main recipients, the administrative employees. More specifically, and because until now there is very limited recording in the area of Local Self-Government of the second degree in the Peloponnese with the geographical peculiarities and regional inequalities that govern it, the role of Digital Transformation and Human Resources Management in Regional Self-Government and in particular in Region of Peloponnese, is investigated. Quantitative research was conducted through the collection of data based on a structured questionnaire, based on the literature review, in five sub-concepts regarding the research questions. For the selection of the sample, the method of simple random sampling was followed. The research aims to evaluate the employee satisfaction with the actions of the Peloponnese Region for its digital modernization regarding specific conditions that were set (Human Resources, Partnerships and Resources, Administrative Procedures, Digital Skills), the degree of employee satisfaction with the training programs learning the new information systems and improving the efficiency and productivity of its employees, as well as whether the conditions are ripe in the Peloponnese Region for the effective and efficient implementation of digital tools that upgrade the digital skills of its employees. From the analysis of the results, we are led to conclusions about the convergence of the evaluation of the employees in the statement of their satisfaction regarding the conditions for the digital transformation of the Organization with a parallel study of the correlation between the above four conditions of digital modernization and proposals for further research are formulated. (EN)


Ανθρώπινο Δυναμικό (EL)
Ψηφιακός Μετασχηματισμός (EL)
Ψηφιακές Δεξιότητες (EL)
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση (EL)
E-Government (EN)
Digital Transformation (EN)
Digital Skills (EN)
Human Resources (EN)

Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία

Greek

Hellenic Scientific Institute Economics of Education & Lifelong Learning, of Research & In (EL)


2529-2153
Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία; Τόμ. 3 (2024): Πρακτικά του 3ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου "Ελλάδα – Ευρώπη 2030: Εκπαίδευση, Έρευνα, Καινοτομία, Νέες Τεχνολογίες, Θεσμοί και Βιώσιμη Ανάπτυξη" (EL)
Education, Lifelong Learning, R&D, Innovation and Economy; Vol. 3 (2024): Proceedings of the 3rd International Scientific Conference “Greece – Europe 2030: Education, Research, Innovation, New technologies, Institutions and Sustainable Development” (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2024 Βασιλική Τζαβέλλα, Αθηνά Λαζακίδου (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)