The Creative utilization of poetry in primary education: the case of Odysseas Elytis in kindergarten

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The Creative utilization of poetry in primary education: the case of Odysseas Elytis in kindergarten (EN)

Tsitsanoudis-Mallidis, Nikoletta
Pavlopoulou, Zoi Paraskevi

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-09-16


In this paper we attempt to approach the issue of poetry in the modern Greek school, specifically at the kindergarten level, on a theoretical and practical basis. Starting from the need to free poetry and its pedagogical utilization from a conventional and sterile approach, we focus on the prerequisites for an essential didactic use of poetry, and we highlight the qualities that make Elytis’ s poetry accessible to kindergarten students. On a practical level we propose ideas and activities that serve a creative use of poetry in the context of preschool education. (EN)


Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελληνική γλώσσα

Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Dept. of Early Childhood Education (EL)


1108-4634
2241-200X
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 17 Αρ. 2 (2024): -; 84-95 (EL)
Journal of Research in Education and Training; Vol. 17 No. 2 (2024): -; 84-95 (EN)

Copyright (c) 2024 Ζωή- Παρασκευή Παυλοπούλου, Νικολέττα Τσιτσανούδη (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.