Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών   

Αποθετήριο :
Αποθετήριο «Κάλλιπος»   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διδακτική των Γεωεπιστημών (EL)
Geoscience Teaching and Learning (EN)

Λύρας, Γεώργιος (EL)
Σμυρναίου, Ζαχαρούλα (EL)
Κουμουτσάκου, Όλγα (EL)
Αντωναράκου, Ασημίνα (EL)
Smyrnaiou, Zacharoula (EN)
Koumoutsakou, Olga (EN)
Antonarakou, Assimina (EN)
Lyras, George (EN)


2024-04-01T19:04:25Z


Η διδακτική των γεωεπιστημών αποτελεί ένα ενδιαφέρον και ξεχωριστό επιστημονικό πεδίο των γεωεπιστημών, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Τα τελευταία χρόνια, ο ρόλος της διδακτικής των γεωεπιστημών έχει αναβαθμιστεί ιδιαίτερα, κυρίως λόγω της ανάγκης προώθησης και ανάπτυξης των γεωεπιστημών στα σχολεία, μία ανάγκη που προκύπτει από την υποχρέωση όλων μας να διαμορφώσουμε μελλοντικούς πολίτες με βαθιά επίγνωση για τα αυξανόμενα προβλήματα του πλανήτη μας (περιβαλλοντική ρύπανση, εξαφάνιση βιολογικών ειδών, κλιματική κρίση κ.λπ.), και ταυτόχρονα με κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και αυτοπεποίθηση, προκειμένου αυτοί να συμβάλουν αποτελεσματικά στην επίλυσή τους. Το βιβλίο πραγματεύεται την ιστορία και την επιστημολογία των γεωεπιστημών. Παρουσιάζονται διάφορες διδακτικές προσεγγίσεις που μπορούν να εφαρμοστούν στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των φυσικών επιστημών, τις οποίες μπορεί να αξιοποιήσει ο εκπαιδευτικός στον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών του δραστηριοτήτων. Έμφαση δίνεται στις εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών, καθώς και στον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές μπορούν να οδηγηθούν σε εννοιολογική αλλαγή, ώστε να προέλθει η νέα γνώση. Τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, η οργάνωση και η σχεδίαση του μαθήματος, όπως και η εκπαιδευτική αξιολόγηση, αποτελούν χρήσιμο οδηγό για εκπαιδευτικούς των γεωεπιστημών. Ένα από τα κύρια θέματα του βιβλίου είναι οι εκπαιδευτικές τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη, ώστε οι μαθητές να οδηγηθούν σε απόκτηση γνώσεων, ανάπτυξη δεξιοτήτων και διαμόρφωση στάσεων και αξιών. Επιπλέον, αναλύεται διεξοδικά η διδασκαλία με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών. Παρουσιάζονται φορείς που αναπτύσσουν άτυπες και μη τυπικές μορφές εκπαίδευσης, καθώς και πρακτικές που αναπτύσσονται σε αυτούς. Λαμβάνοντας υπόψη το σύγχρονο πλαίσιο της Διδακτικής «Επιστήμη με και για την Κοινωνία», οι γεωεπιστήμες συνδέονται με την καθημερινή ζωή και την κοινωνία από το τοπικό επίπεδο έως την παγκόσμια γεωπολιτική σκηνή. (EL)
The teaching and learning of the earth sciences constitute an interesting and distinct scientific field within the earth sciences, with unique characteristics. In recent years, the role of earth science education has been significantly elevated, primarily due to the need to promote and develop earth sciences in schools. This need arises from our collective responsibility to shape future citizens with a deep awareness of the growing problems facing our planet (environmental pollution, biodiversity loss, climate crisis etc.), while also fostering critical thinking, creativity and self-confidence in them so that they can effectively contribute to their resolution. The book deals with the history and epistemology of the earth sciences. Various teaching approaches that can be applied in the context of natural science education are presented, which educators can use in the design of their educational activities. Emphasis is placed on students' alternative conceptions and how students can be guided towards conceptual change to acquire new knowledge. Detailed attention is given to curriculum programs, lesson organisation and design, as well as educational assessment, serving as a useful guide for earth science educators. One of the main themes of the book is the educational techniques that can be used in the classroom to lead students towards knowledge acquisition, skill development and the formation of attitudes and values. Furthermore, the book thoroughly analyses teaching with the use of digital technologies, presenting institutions that develop informal and non-formal forms of education, along with practices developed within them. Considering the contemporary framework of "Science with and for Society" in education, the earth sciences are connected to everyday life and society, from the local level to the global geopolitical stage. (EN)

VI. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ::ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΥΡΕΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ)::ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ (EL)
VI. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ::ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ::ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (EL)
VI. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ)::ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΚΑΙ ΚΟΛΛΕΓΙΑ (EL)
VI. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (EL)
II. ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΓΕΩΠΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ::ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ::ΓΕΝΙΚΗ ΓΕΩΛΟΓΙΑ::ΓΕΩΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (EL)
VI. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ::ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ (ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ)::ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ::ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ (EL)
VI. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ::ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ::ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ (ΤΩΝ) ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (EL)
VI. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ::ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ::ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (EL)
VI. HUMANITIES AND ARTS::EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES::LEVELS OF EDUCATION/EDUCATIONAL STATUS::SECONDARY EDUCATION (EN)
VI. HUMANITIES AND ARTS::EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES::THEORY OF EDUCATION (BROAD EDUCATIONAL CONCEPTS)::EDUCATIONAL METHODS (EN)
VI. HUMANITIES AND ARTS::EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES::LEVELS OF EDUCATION/EDUCATIONAL STATUS::HIGHER EDUCATION (EN)
VI. HUMANITIES AND ARTS::EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES::DIDACTICS::DIDACTICS OF PHYSICAL SCIENCES (EN)
II. NATURAL SCIENCES AND AGRICULTURAL SCIENCES::EARTH SCIENCES::GENERAL GEOLOGY::GEOENVIRONMENT (EN)
VI. HUMANITIES AND ARTS::EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES::EDUCATION (AGENTS)::UNIVERSITIES AND COLLEGES (EN)
VI. HUMANITIES AND ARTS::EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES::EDUCATIONAL PLANNING AND ORGANIZATION::EDUCATIONAL PLANNING (EN)
VI. HUMANITIES AND ARTS::EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES::TEACHING AND LEARNING (PROCESSES AND METHODOLOGY)::TEACHING::TEACHING METHODS (EN)

Εναλλακτικές αντιλήψεις (EL)
Προγράμματα Σπουδών (EL)
Μουσεία φυσικών επιστημών (EL)
Σχεδιασμός διδασκαλίας (EL)
Εκπαιδευτικές τεχνικές (EL)
Διδακτικές προσεγγίσεις (EL)
Γνωστική σύγκρουση (EL)
Εκπαιδευτική αξιολόγηση (EL)
Διδακτική των γεωεπιστημών (EL)
Άτυπη και μη τυπική μάθηση (EL)
Ιστορία γεωλογίας (EL)
Τεχνολογίες στην εκπαίδευση (EL)
Teaching design (EN)
Informal and non-formal learning (EN)
Educational assessment (EN)
Cognitive conflict (EN)
Study Programs (EN)
Geoscience didactics (EN)
History of geology (EN)
Science museums (EN)
Educational techniques (EN)
Didactic approaches (EN)
Alternative conceptions (EN)
Education and technologies (EN)



Γεωλογία και κοινωνία Geology and society
Δημιουργός: Λύρας, Γεώργιος, Lyras, George
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2024
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών και «γνωστική σύγκρουση» Students' alternative perceptions and "cognitive conflict"
Δημιουργός: Antonarakou, Assimina, Αντωναράκου, Ασημίνα
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2024
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για τις φυσικές επιστήμες Modern teaching approaches to science
Δημιουργός: Antonarakou, Assimina, Αντωναράκου, Ασημίνα
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2024
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Εκπαιδευτικές τεχνικές Ι Educational techniques I
Δημιουργός: Koumoutsakou, Olga, Κουμουτσάκου, Όλγα
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2024
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Ψηφιακές μέθοδοι στην εκπαίδευση: Μοντελοποίηση, προσομοιώσεις, OnLine μαθησιακά περιβάλλοντα, εικονικά εργαστήρια (Virtual Laboratories) Technology in education: Modelling, simulations, OnLine learning environments, virtual laboratories
Δημιουργός: Smyrnaiou, Zacharoula, Koumoutsakou, Olga, Σμυρναίου, Ζαχαρούλα, Κουμουτσάκου, Όλγα
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2024
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Σχεδιασμός, οργάνωση και διεξαγωγή της διδασκαλίας Planning, organisation and implementation of teaching
Δημιουργός: Koumoutsakou, Olga, Κουμουτσάκου, Όλγα
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2024
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Χαρτογράφηση προγραμμάτων σπουδών φυσικών επιστημών Mapping of science curricula
Δημιουργός: Smyrnaiou, Zacharoula, Σμυρναίου, Ζαχαρούλα
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2024
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Ιστορία της γεωλογίας History of geology
Δημιουργός: Λύρας, Γεώργιος, Lyras, George
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2024
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Εκπαιδευτική αξιολόγηση Educational assessment
Δημιουργός: Antonarakou, Assimina, Αντωναράκου, Ασημίνα
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2024
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.