Η κινητή ιστορία. Φορητός γραμματισμός και τόποι της μνήμης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών   

Αποθετήριο :
Αποθετήριο «Κάλλιπος»   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η κινητή ιστορία. Φορητός γραμματισμός και τόποι της μνήμης (EL)
Mobile history. Mobile literacy and sites of memory (EN)

Μακαρατζής, Γεώργιος (EL)
Ρεπούση, Μαρία (EL)
Μαυρομμάτη, Μαρία (EL)
Repoussi, Maria (EN)
Mavrommati, Maria (EN)
Makaratzis, Georgios (EN)

7 (EL)

2023-12-27T11:51:09Z


Στο κεφάλαιο αυτό θα μιλήσουμε για τη χρήση του κινητού τηλεφώνου στη διδασκαλία της ιστορίας. Αρχικά θα αναφερθούμε στις δυνατότητες που προσφέρουν οι κινητές συσκευές (κινητό τηλέφωνο και τάμπλετ) για διδασκαλία και μάθηση, καθώς και το νέο τοπίο της κινητής μάθησης (mobile learning) που διαμορφώνεται. Στη συνέχεια θα αναφερθούμε συγκεκριμένα στις δυνατότητες αξιοποίησης των φορητών εργαλείων για τη διδασκαλία της ιστορίας, με ειδικότερη αναφορά στους τύπους εφαρμογών με ιστορικό περιεχόμενο. Θα αναφερθούμε ακόμη στους τόπους της μνήμης ως ένα νέο πεδίο ανάπτυξης της ιστορικής σκέψης, και θα τους συσχετίσουμε τόσο με την ανάπτυξη της δημόσιας ιστορίας όσο και με την κινητή μάθηση. Έπειτα, θα δούμε πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας μέσω των κινητών συσκευών και θα αναλύσουμε τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που δημιουργεί αυτή στη διαδικασία ανάπτυξης της ιστορικής σκέψης. (EL)
In this chapter we discuss the uses of mobile phones in history teaching. First, we examine the potentials mobile devices (mobile phones and tablets) provide for teaching and learning, as well as the new area that is currently being developed, that of mobile learning. Second, we talk specifically about the potentials of mobile tools for history teaching, with specific reference to types of mobile applications with historical content. We also discuss places of memory as a new field of development of historical thinking and will relate them to both the advancement of public history and mobile learning. Last, we see how we can create applications of augmented reality through mobile devices and analyze the challenges and opportunities augmented reality creates in the process of historical thinking development. (EN)




Ψηφιακότητα και ιστορική εκπαίδευση. Η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην ιστορική εκπαίδευση Digitality and history education. The digital technologies in history education
Δημιουργός: Μακαρατζής, Γεώργιος, Ρεπούση, Μαρία, Μαυρομμάτη, Μαρία, Repoussi, Maria, Mavrommati, Maria, Makaratzis, Georgios
Τύπος τεκμηρίου: Εκπαιδευτικό υλικό
Επιστημονικό πεδίο: Ιστορία, Επιστήμη πληροφόρησης, Διδασκαλία και κατάρτιση
Χρονολογία : 2023
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.