Συγκεκριμένη μουσική (musique concrète) και ηλεκτρονική μουσική (elektronische musik)

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών   

Αποθετήριο :
Αποθετήριο «Κάλλιπος»   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Συγκεκριμένη μουσική (musique concrète) και ηλεκτρονική μουσική (elektronische musik) (EL)
Musique concrete & elektronische musik (EN)

Λώτης, Θεόδωρος (EL)
Διαμαντόπουλος, Ταξιάρχης (EL)
Diamantopoulos, Taxiarchis (EN)
Lotis, Theodoros (EN)

7 (EL)

2024-04-02T18:32:07Z


Στο παρόν κεφάλαιο εξετάζονται η συγκεκριμένη (musique concrète) και η ηλεκτρονική μουσική (elektronische musik) της δεκαετίας του 1950, μέσα από το πρίσμα των τεχνικών, των μεθοδολογιών, των αισθητικών τους αναζητήσεων, αλλά και των πρωταγωνιστών τους Pierre Schaeffer, Pierre Henry, Karlheinz Stockhausen, Herbert Eimert και άλλων. Το κεφάλαιο εστιάζεται στην υιοθέτηση των ηχητικών πηγών ως πρωτογενούς υλικού της σύνθεσης και στα πρώτα πειράματα σύνθεσης ήχου με γεννήτριες ημιτονοειδών, καθώς και στη χρήση σειραϊκών τεχνικών. Διερευνάται επίσης η πορεία σημαντικών συνθετών όπως ο Edgard Varèse και ο Ιάννης Ξενάκης. Τέλος, παρουσιάζονται οι διαφορές μεταξύ της συγκεκριμένης και της ηλεκτρονικής μουσικής και προσεγγίζεται το ζήτημα της «λατρείας της μηχανής» που εμφανίζεται στο πλαίσιο της συνθετικής μεθοδολογίας. (EL)
The Chapter presents the concrete music (musique concrète) and the electronic music (elektronische musik) of the 1950s, through the prism of their techniques, methodologies, and aesthetic research (Pierre Schaeffer, Pierre Henry, Karlheinz Stockhausen, Herbert Eimert and others). The Chapter focuses on the adoption of sound sources as the raw material for composition, the first experiments in sound synthesis with sine generators and the use of serial techniques. It also follows the path of important composers such as Edgard Varèse and Iannis Xenakis. Eventually, it examines the differences between concrete and electronic music. (EN)




Ιστορία και Αισθητική της Ηλεκτρονικής Μουσικής History and Aesthetics of Electronic Music
Δημιουργός: Λώτης, Θεόδωρος, Diamantopoulos, Taxiarchis, Lotis, Theodoros, Διαμαντόπουλος, Ταξιάρχης
Τύπος τεκμηρίου: Εκπαιδευτικό υλικό
Επιστημονικό πεδίο: Μουσική, Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2024
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.